Boomers zijn (nog) geen senioren

Communication / News

babyboomer unsplashNa negen jaar Trendwolves, waar  hij mee aan de wieg stond, startte Filip Lemaitre het nieuwe bureau The Silver Ones op. The Silver Ones is een research & consulting platform met een focus op 50+ marketing & communicatie. Het wordt een samenwerking met BAD en TWICE, die deze unieke 50+ kennis en inzichten zullen uitrollen in marketing- en communicatieconcepten.  De officiële kick-off van het nieuwe bureau vindt plaats op 11 augustus.logo the silver ones

Vijftigers en zestigers eisen een bijzondere plaats op in de marketing, ziet ook Filip Lemaitre. "Een belangrijke groep consumenten waar één op vier Belgen toe behoort," stelt hij vast. "De helft van hen nog aan de slag, de andere helft genietend van la vida señora. Hun marktaandeel groeide tussen 2010 en 2016 met bijna 10%. De merendeel van hen zijn babyboomers maar intussen sluiten de eerste X’ers zich bij de club van de vijftigers aan. Een generatie waarvan Raymond, zelf een volbloed babyboomer, zingt, ‘Ik heb geen zin in bezemwagen. Op eigen kracht tot aan de meet.’ Te oud om jong genoemd te worden maar te jong om oud te zijn. "forever young

Vijftigers en zestigers zien zich vaak als een gepriviligeerde dertiger. De kinderen uit het huis, kleinkinderen op afroep, de hypotheek afbetaald en op het einde van de maand nog wat centen op de rekening. Het was ooit anders. The Silver Ones brengen het verhaal van de babyboomer dat nodig is om zijn levensstijl, consumentengedrag, verwachtingen en noden in deze nieuwe levensfase te kunnen vatten: "Onmisbaar voor wie de vijftiger en zestiger wil bereiken."