Boondoggle en Beobank brengen duidelijkheid voor beleggers

Crea / News

Als het over beleggen gaat, houdt iedereen er wel een mening op na. Van Jan met de pet die het heeft van horen zeggen, tot de betweter die het eigenlijk ook niet weet: meningen zijn er genoeg, zeker nu spaargeld en beurzen onder druk staan door de inflatie en een nakende recessie. Maar als het over uw geld gaat, wil u het liefst toch een onderbouwde mening van iemand met kennis van zaken.

Vanuit dit inzicht ontwikkelde Boondoggle voor Beobank een herkenbare beleggingscampagne waarbij persoonlijk contact en professioneel advies van de bank centraal staan.

Om op een originele manier te communiceren over beleggen, werd met een knipoog verwezen naar andere onderwerpen waar iedereen een uitgesproken mening over heeft, zoals voetbal, mode, de metaverse of een facelift. De boodschap was telkens dezelfde: voor écht persoonlijk en professioneel advies kan je het best even langsgaan bij Beobank.

De campagne werd gebracht op de radio, in (D)OOH, op social media, via native ads en bannering. 

Credits

Client team: Valérie Lahaut, Sophie Waucampt, Annelies Van Boxel
​Account team: Charlotte Urbain, Marko Van Dyck & Sofie Jossart
​Strategy: Stijn Cox
​Creative Director: Sven Nijs
​Creatives: Fabrice Van Hellemont, Els Verhofstede, Vincent Abrams
​Agency Producer: Bérengère Lurquin
​Sound: Cobra
​Long copy: Lesley Dewilde
​Motion design: Dorien Bradt
​Design: Stefaan De Vos