Boondoggle en Beobank zijn mee met de mensen

Crea / News

“Wij zijn mee met wat u iedere dag beleeft en bezighoudt” zegt de eerste imagocampagne van Beobank sinds de lancering van het merk in 2013. Zo zetten Beobank en Boondoggle de mensen, klanten en hun leven/belevenissen centraal om de merkbelofte “U bent goed omringd” verder te ontwikkelen. Hiermee levert het bureau, dat sinds begin dit jaar het nieuwe bureau van Beobank is het canvas voor de verdere campagnes. Het creatieve “Wij zijn mee” platform, gekoppeld aan de merkbelofte, vertolkt de relatie die Beobank nastreeft met z’n klanten; namelijk een partner zijn die hen helpt om vol vertrouwen vooruit te gaan met hun leven, hun projecten. “Als we iemands dagelijks leven en zijn/haar huidige situatie begrijpen, dan pas kunnen we die persoon immers ook optimaal bijstaan” is de filosofie van Beobank. Deze campagne is de start om die filosofie nog verder te vertalen in de ontwikkeling van diensten, de opleidingen van het personeel onder het moto “practise what you preach”.

De campagne: 8 verhalen die het echte leven tonen

De campagne brengt het echte leven naar voor. Ze toont herkenbare momenten en personages waarmee je je gemakkelijk kan identificeren en die illustreren hoe Beobank, met een kleine knipoog en onbevooroordeeld begrijpt en ook aanvoelt, wat de diverse klanten van Beobank iedere dag beweegt. Dit zijn de mensen die Beobank iedere dag zo goed mogelijk omringd met raad en daad én met het engagement van de adviseurs in de kantoren en hun collega’s. De verhalen tonen sleutelmomenten in het leven van de mensen; iemand die bakker wordt, het laatste kind dat het huis verlaat, twee mannen die trouwen, een koppel dat na de scheiding samen overlegt, enz…

Het resultaat van een mooie samenwerking 

Wie dagelijks in contact komt met onze klanten en hun verhalen hoort, weet als geen ander wat zij meemaken. Daarom werden verschillende medewerkers door Boondoggle geïnterviewd. De vele inzichten en anekdotes die tijdens deze gesprekken aan bod kwamen, aangevuld met allerlei gegevens over hoe representatief die verhalen zijn, vormden de rijke basis voor deze campagne. Het growth marketingteam ging samen met Boondoggle aan de slag met die inzichten, met deze authentieke campagne als resultaat.

Alleen maar video

Er werden 8 kortfilms van 15”  2x 40” en 2x 30” televisie/videofilms gemaakt. Beobank opteert daarmee voor een volledige video benadering in on- en offline. Online laat hier toe om nog specifieker doelgroepen te bereiken die misschien eerder light tv-kijkers zijn.

“Wij zijn trots op deze campagne omdat zij samen met verschillende afdelingen van de bank tot stand is gekomen. Dankzij de bijdrage van verschillende collega’s heeft Boondoggle op een emotionele manier de wijze kunnen vertalen waarop wij de relatie met onze klanten benaderen. Om er voor hen te zijn op elk moment van het leven, van het meest triviale tot het meest belangrijke. Meer dan een campagne weerspiegelt de productie ons DNA, dat wat elke dag in de praktijk wordt beleefd in de interacties die wij met onze klanten hebben. Dit wordt onderstreept door de #WijZijnMee,” vertelt Valérie Lahaut, head of growth marketing. “Deze campagne is een eerste stap, een eerste uiting van onze “WHY”.  De reis die we gaan maken met Boondoggle heeft als doel om de manier van werken van Beobank tastbaar te maken door middel van zeer concrete acties, de manier waarop klanten de bankrelatie ervaren op een menselijke, eenvoudige en positieve manier. Wij zijn een bank op mensenmaat, die iedereen welkom heet, zonder vooroordelen, en dat willen wij laten zien.”

“Dit was echt teamwork,” vervolgt Stijn Cox, managing director van Boondoggle. Het team van Valérie is met een open geest aan een avontuur begonnen waarvan we vandaag een eerste uiting zien. Maar er zijn nog grootse plannen om het merk van binnenuit nog sterker te maken met een aangepaste klanten en personeelsbeleving die het merk nog sterker differentiëren. Met zo’n partnership wordt dat een fijne rit om naar uit te kijken. Een shooting van vier dagen in deze tijden is geen evidentie, maar heel het team van Latcho Drom, van Beobank en ons eigen team hebben echt alles gegeven om alle verhalen er perfect op te krijgen. Chapeau!”

Credits

Creatie: Thomas Thysens, Lesley Dewilde, Frederik Draulans, Stefaan de Vos, Michel De Schauwers

Creative Director: Jorrit Hermans

Strategie: Stijn Cox

Account: Kristien Bruyninckx, Nele Witvrouwen

Klant: Cyril Guilloret, Valérie Lahaut, Sophie Waucampt

Productie agency : Bérengère Lurquin

Productie extern : Latcho Drom

Regisseur : Manu Coeman

Sound & music: Gregory Caron