Boondoggle en Payconiq by Bancontact dagen je uit

Crea / News

In september, na de vakanties, staan de lunches met collega’s terug op het menu en vinden de studenten elkaar terug. Het ideale moment om hen aan te zetten om de Payconiq by Bancontact-app boven te halen om elkaar gemakkelijk terug te betalen.

Boondoggle ontwikkelde #PayconiqChallenges, een opvallende campagne waarbij peer-to-peer betalingen geïllustreerd worden via challenges. Wie wil zijn collega niet eens uitdagen om verkleed een meeting binnen te wandelen of een hele dag nee te antwoorden op alle vragen? En wie zegt “Challenge gehaald”, zegt ook “Challenge betaald!” En dat gaat nu eenmaal makkelijk met de Payconiq by Bancontact-app.

De multimediale campagne bevat een reeks video- en audiospots, een sociale mediacampagne, DOOH en b-bock. Zo speelt Payconiq by Bancontact in op herkenbaarheid en sympathie dankzij een vleugje humor. Om #PayconiqChallenges te laten leven en content te genereren, werden samenwerkingen aangegaan met Regi’s World, NRJ en Kotplanet.

Naast de inzet van traditionele online media gebruikt Boondoggle YouTube keyword targeting om de videocapsules te tonen op het moment dat kijkers andere challenges bekijken of ernaar op zoek gaan.

Credits

Client: Payconiq by Bancontact
​Client team: Lotta de Meulenaere, Marie-Isabelle de Potter
​Account team: Anne-Lore Vestraets, Sophie Gravensteyn
​Creative Director: Sven Nijs
​Creatives: ​ Massimo De Pascale & François Massinon
​Copywriting: Lesley Dewilde, Stephan Laurijs
​Motion design: Dorien Bradt
​Graphic Design: Riene Reynders, Stefaan de Vos
​Strategy: Stijn Cox ​
​Digital media strategy: Maud Colemont, Nette Segers
​Producer: Bérengère Lurquin, Pim Verhaert, Dominique Ruys
​Director: Angelo Cerisara
​Production: Hamlet
​Sound: Raygun, Cobra Radio Brewery