Boondoggle en Payconiq by Bancontact spelen pingpong

Crea / News

Payconiq2 Payconiq by Bancontact is terug, met een nieuwe campagne, bedacht en uitgevoerd door Boondoggle. Het idee? Tonen dat vrienden of collega’s terugbetalen nooit zo eenvoudig was als met de Payconiq by Bancontact-app. Hoe? Je kan kiezen tussen twee opties: via de scan van een QR-code of via de lijst ‘Contacten’ waarmee je meteen geld vanop afstand kan versturen. De nieuwe tv-spot focust op de tweede methode, die wat minder bekend is bij het grote publiek. In de spot zien we twee geliefden die zich met de app aan een romantisch partijtje ‘terugbetaalpingpong’ wagen in de typische ‘first date’ sfeer. Onbezorgd en met vlinders in de buik. Net zoals wanneer je urenlang met je geliefde hebt gebeld en noch de ene, noch de andere wil ophangen. “Hang ik op? - Nee, jij! - Ok, welterusten… - Ja, tot morgen! - Kus… -Slaapwel!” Maar deze keer is het ‘all about the money’. Dankzij het gebruik van een splitscreen wordt op een ontroerende en zeer visuele manier getoond hoe efficiënt deze betaalmethode is.Boondoggle Payconiuq Wallpaper_NL_V4

De campagne omvat een tv-spot (30” en 20”), cinemaspot (40”) en natuurlijk ook een alomtegenwoordige aanwezigheid op YouTube en sociale media. Een banneringcampagne die de impact van de campagne vergroot, volgt binnenkort. Vanaf nu is het dus officieel gedaan met excuses als: “Ik betaal je maandag terug”, of “Ik ben mijn portefeuille vergeten…” Graag gedaan!

CREDITS
Agency: Boondoggle
Client: Bancontact Payconiq Company
Contacts: Nathalie Vandepeute, Lotta de Meulenaere, Marie-Isabelle de Potter
Account team: Inge Crauwels, Anne-Lore Vestraets
Strategy: Stijn Cox, Carla Mouchbahani
Creation: Leon Jacobs, Léo Destatte, Emma Poorters, Raf Desmet, Gerlinde Jonckheere
Producer: Bérengère Lurquin,
Design: Philippe Pauwels, Jef Van Eeckhout
Film Production Company: CAVIAR
Director: Frank Devos
Executive Producer: Werner De Coninck
Producers: Julie Bosteels & Emma Cornut
Music & sound design: Gregory Caron