Boondoggle Havas viert 50 jaar Leerdammer met een heerlijk onverwachte mix

Crea / News

50 jaar geleden kwam Leerdammer op de markt met een heerlijk onverwachte mix van smaken: mild enerzijds en nootachtig anderzijds. Na het winnen van een creatieve pitch, ​ vieren Leerdammer en Boondoggle Havas die heuglijke gebeurtenis nu met een al even onverwachte mix en wedstrijd: de Leerdammix. Het concept? Een heerlijk onverwachte mix creëren door de songtekst van één artiest op de muziek van een andere te zetten. Deelnemers aan de wedstrijd die herkennen welke twee artiesten door elkaar gemixt werden, maken kans om één jaar gratis concerten te winnen.

Om de nummers in te zingen, kon Leerdammer rekenen op Patrick Ridremont aan Franstalige kant en Stefaan Degand voor Vlaanderen. Het resultaat van deze heerlijk onverwachte mix kan je hier ontdekken. Je kan zelfs nog meespelen tot en met 27 september. Voor de mediamix van deze campagne werd gekozen voor sponsored video’s op YouTube, Meta en Teads en POS-materiaal.

 "Bij Boondoggle bouwen we merken die cultureel resoneren. Muziek is onlosmakelijk verbonden met cultuur, net zoals het onmisbaar is op een verjaardagsfeest. Dat is een onverwachte benadering die verder gaat dan wat je normaal zou verwachten van een FMCG-speler," zegt Olivier De Laet, strategy director.

 

Credits:

Client: Lactalis

Client team: Sylvie Quertainmont, Jill Olfers (Lactalis Belgium)

Agency: Boondoggle Havas

Account team: Janiek Weijen, Lisa Decrick, Anne-Lore Vestraets

Creatives: Gilles André, William Lambiet, Sven Nijs, Mathieu Cardon, Lesley Dewilde, Stephen Walckiers, Léa Bouissou, Stefaan De Vos, Anne-Sophie Cayon, Karlien De Haes

Strategy: Karin de Bruyn, Jesse Donckers, Olivier De Laet

Producer Boondoggle Havas: Cynthia Pire

Production & Sound: Raygun

DOP: Maarten Verminck

Media: Havas Media