Boondoggle leert de wereld een lesje over NAVO

Boondoggle Navo (1)

Crea / News

Boondoggle Navo (1)De NAVO vroeg aan Boondoggle om een reeks visueel aantrekkelijke animatievideo’s te maken om op een eenvoudige manier uit te leggen wat de NAVO is en doet.

We leven vandaag in een onzekere wereld. Conflicten laaien op aan diverse grenzen van de NAVO-lidstaten. Een belangrijk moment dus om een sterke boodschap de wereld in te sturen: de NAVO is nodig. Meer dan ooit. Terwijl de meeste mensen de NAVO kennen, zijn er toch maar weinigen die echt weten waarvoor de Alliantie staat. De video’s die Boondoggle maakte worden gebruikt als inleiding aan bezoekers van de verschillende NAVO-hoofdkwartieren en worden getoond aan mensen die op de verschillende online NAVO-platformen zoeken naar informatie over de Alliantie.

Na de succesvolle lancering van het meermaals bekroonde platform Return to Hope, zijn de NAVO en Boondoggle een langetermijnrelatie aangegaan.

Credits

Client:                                                       NATO

Public Diplomacy Division:        Vicki Nielsen, Lucia Eeckelaers & Kevin L. Prager

 

Agency:                                   Boondoggle

Design director:                                 Jonas Verheyden

Copy:                                                          Vicki Nielsen, Toni Coppers & Hans Verhaeghen

Account manager:                            Jeroen Janssen

Account director:                              Flup Coppens

Production:                                            Doris De Smet

Strategy:                                                 Maarten Cox & Sander Janssen

 

Sound:                                                      Cobra Radio Brewery & NATO Studio

 

Production:                                           Designskills

Producer:                                               Michel Brouwers