Naar aanleiding van de technische jobdag van 12 april lanceert Boondoggle een nieuwe wervingscampagne voor Defensie. Deze campagne toont aan hoe dezelfde professionele competenties kunnen ingezet worden in 2 totaal verschillende werelden.
Aangezien het niet altijd duidelijk is over welke competenties iemand juist moet beschikken om een bepaalde technische functie binnen Defensie uit te oefenen ging Boondoggle op zoek naar gelijkaardige jobs in de burgerwereld. In de campagne wordt eerst een beroepsscène getoond binnen de burgerwereld, gevolgd door een 360° draai van de camera waardoor de kijker in een soortgelijke situatie belandt binnen Defensie. Zo transformeert een automecanicien zichzelf in een F16 technieker, en krijgt een IT ‘er de kans om te sleutelen aan hoogtechnologische bewapeningsapparatuur. Het concept wordt ingezet voor online video, sociale media, GDN bannering en DOOH.
In 2017 kreeg Boondoggle de opdracht om het merk Defensie terug in de markt te zetten met daarin een belangrijk luik rekruteringscampagnes. Boondoggle ontwikkelde hier eerder voor al de eerste succesvolle “Geen job, wel een missie” campagnes voor.
https://www.youtube.com/watch?v=80kCK3ImRWg
https://www.youtube.com/watch?v=IYCDvI8BRYs
https://www.youtube.com/watch?v=nsrVoFaVWJg
Credits:
Client: Defensie – La Défence
Agency: Boondoggle
Creative Team: Marine Quéré, Robin De Wachter, Jonas Marysse, Dilay Samanli Creative Director: Leon Jacobs
Producer: Bérengère Lurquin
DTP: Bernard Hermant
Business Director: Nico Croes Account Manager: Lise Detobel
Productie: Hamlet
Director: Max Pauwels
DOP: Wim Van Swijgenhoven Producers: Jason Felstead Sound: Sonicville
Post production: The Fridge