Boondoggle wint Ads & Data Creative Challenge

Awards / Crea / News

Voor een enthousiast publiek van topadverteerders presenteerden op 8 mei de drie finalisten van de Ads & Data Creative Challenge rond de Mol hun campagnes. Boondoggle haalde het met een 360° concept voor Defensie. Er waren ook mooie campagnes van Onlyhumans voor Brico en van  DDB voor Unibet. Meer dan elfduizend fans zagen zondagavond live in Paleis 12 op de Heizel hoe Sven de winnaar werd en Uma ontmaskerd werd als De Mol in de veelbesproken tiende editie van het iconische TV-format. Ook voor adverteerders en reclamemakers is De Mol een bijzonder format: een unieke context om met creatieve campagnes een groot en kwalitatief bereik te realiseren. Dat was de insteek van de allereerste Ads & Data Creative Challenge: bedenk een straf en creatief Mol-concept voor één van je klanten en vertaal dat naar een 360°-campagne zonder praktische of budgettaire limieten. 

Gilles De Coster lanceerde de oproep begin maart; op 30 maart was er een simultane brainstorm waarbij de deelnemende bureaus ondersteund werden door de Ads & Data Brand Studio en op 31 maart kwamen de weerhouden creative bureaus hun case presenteren aan een vakjury bij Ads & Data in Vilvoorde. De uiteindelijke keuze voor wie zou winnen lag gisteren niet bij een vakjury maar bij de aanwezige adverteerders. Zij kozen voor Boondoggle en de campagne ‘De Mol, opgeleid door Defensie’. Managing Partner van Boondoggle Stijn Cox:“De skills die een goede mol nodig heeft passen 200% bij de expertise die je krijgt als je kiest voor een job bij Defensie. Die match hebben we creatief kunnen uitwerken in een 360° verhaal dat blijkbaar zeer goed onthaald werd. Deze Ads & Data Creative Challenge was voor ons een zeer fijne opdracht. Het hele team heeft er met veel energie aan gewerkt en de goesting om voor onze klant Defensie mooie campagnes te maken is groter dan ooit”.

Ads & Data CCO Bart Demeulenaere blikt tevreden terug: “We zagen van in de beginfase zeer leuke invalshoeken en een mooie synergie tussen de creativiteit van alle deelnemende bureaus en de ondersteuning van onze eigen Brand Studio. Ik ben ook blij dat we, in plaats van zelf op het podium te staan, de spotlights kunnen richten op jonge reclamemakers van hier. Met concepten van hier, voor adverteerders van hier. En ik kijk al uit naar het volgende seizoen van De Mol en de daar bijhorende straffe creatieve concepten.”