Bosalliantie en jeugdbewegingen organiseren 'Boomweekend'

Op 17, 18 en 19 november organiseren de Bosalliantie (een samenwerkingsverband tussen de Vlaamse en regionale overheden, in combinatie met de belangrijkste natuurorganisaties) samen met de jeugdbewegingen het "Boomweekend": een weekend waarin ze op bijna 50 locaties in Vlaanderen bomen zullen planten. Om jongeren daarvoor maximaal te sensibiliseren, werd The Other Agency na een openbare aanbesteding belast met het bedenken en uitrollen van de campagne.
Vanuit het inzicht dat jongeren zich willen engageren en impact willen maken, werd het creatieve concept BOOM bedacht. Door het planten van een boom maken we samen een BOOM - a boom (Engels) oftewel een succesvolle impact. Maar het heeft ook de bijklank van groots en indrukwekkend. En dat is exact de emotie waarmee het bureau in deze campagne wil werken. Ze bevestigen aan de doelgroep dat hun acties een impact kunnen maken. Je wilt deel uitmaken van de BOOM door het planten van een boom. "Een boom can make a BOOM, samen," klinkt het.
Dankzij de samenwerking met jeugdbewegingen zijn heel wat plantlocaties intussen al volzet. Om ook de laatste locaties van voldoende planters te voorzien, probeert de campagne de jongeren eveneens bereiken via influencers en programmatic media. Daarnaast heeft The Other Agency ook treemoji’s ontwikkeld: emoji’s op basis van bomen die de jongeren kunnen gebruiken in hun favoriete chat-app.
Credits
Creative Agency: The Other Agency
Client: Agentschap voor Natuur en Bos, Vlaamse Landmaatschappij, Departement Omgeving
Client Manager: Hanne Goossens
Strategy: Ninia Daelman, Axel Havermans
Art Director: Justine Kerr
Senior Designer: Alex Boer
Design: Elke Nelen
Photo- and videography: Simon van Rhee
PR: Wavemakers
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]