Bosalliantie en jeugdbewegingen organiseren 'Boomweekend'

Crea / News

Op 17, 18 en 19 november organiseren de Bosalliantie (een samenwerkingsverband tussen de Vlaamse en regionale overheden, in combinatie met de belangrijkste natuurorganisaties) samen met de jeugdbewegingen het "Boomweekend": een weekend waarin ze op bijna 50 locaties in Vlaanderen bomen zullen planten. Om jongeren daarvoor maximaal te sensibiliseren, werd The Other Agency na een openbare aanbesteding belast met het bedenken en uitrollen van de campagne.

Vanuit het inzicht dat jongeren zich willen engageren en impact willen maken, werd het creatieve concept BOOM bedacht. Door het planten van een boom maken we samen een BOOM - a boom (Engels) oftewel een succesvolle impact. Maar het heeft ook de bijklank van groots en indrukwekkend. En dat is exact de emotie waarmee het bureau in deze campagne wil werken. Ze bevestigen aan de doelgroep dat hun acties een impact kunnen maken. Je wilt deel uitmaken van de BOOM door het planten van een boom. "Een boom can make a BOOM, samen," klinkt het.

Dankzij de samenwerking met jeugdbewegingen zijn heel wat plantlocaties intussen al volzet. Om ook de laatste locaties van voldoende planters te voorzien, probeert de campagne de jongeren eveneens bereiken via influencers en programmatic media. Daarnaast heeft The Other Agency ook treemoji’s ontwikkeld: emoji’s op basis van bomen die de jongeren kunnen gebruiken in hun favoriete chat-app.

Credits

Creative Agency: The Other Agency

Client: Agentschap voor Natuur en Bos, Vlaamse Landmaatschappij, Departement Omgeving

Client Manager: Hanne Goossens

Strategy: Ninia Daelman, Axel Havermans

Art Director: Justine Kerr

Senior Designer: Alex Boer

Design: Elke Nelen

Photo- and videography: Simon van Rhee

PR: Wavemakers