Bowling Brands en GAIA lanceerden maandag 18 mei een nieuwe campagne om Vlaams minister Ben Weyts aan zijn belofte rond het verbod op kooikippen te doen herinneren. Dat doen ze met billboards langs de Vlaamse autowegen waarop simpelweg de vraag staat: “En wanneer mogen zij uit hun kot?”. Deze vraag is rechtsreeks aan Vlaams minister van Dierenwelzijn gericht maar roept ook op tot het tekenen van de petitie.
De versoepeling van de veiligheidsmaatregelen zijn volop aan de gang. Stilaan komen we ‘uit ons kot’ en wagen we ons beetje bij beetje opnieuw in het normale leven. “Eindelijk”, luidt het bij velen. Maar waar er een zo goed mogelijk versoepelingsplan voor de bevolking wordt opgesteld, ligt het aan de kant van het verbod op kooikippen nog volledig stil bij de Vlaamse regering.
De belofte op het verbod op kooien voor legkippen door te voeren op Vlaams niveau is nochtans wel gemaakt. Daarom helpt Bowling Brands hen het weer op de agenda te zetten. Want meer dan ooit kunnen we ons inbeelden hoe het voelt om binnen te zitten zonder te kunnen gaan en staan waar we willen.
Credits
Client: GAIA
Contactpersoon: Ann De Greef
Creative Director & copy: Christophe Ghewy
Graphic Designer: Jan Sidgwick
Project Manager: Lotte Van Heddegem
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]