Bowling Brands en Rabobank.be hebben nieuws voor uw spaargeld

Crea / News / Sustainability

RabobankSpaarders kiezen bewust voor een bank die goed is voor hun spaargeld: hoog rendement en veiligheid zijn belangrijke criteria. Als die bank ook nog eens een positieve maatschappelijke impact heeft, dan bevestigt dit de goede keuze. Met de campagne ‘We hebben goed nieuws voor uw spaargeld’ informeren Rabobank en Bowling Brands de bewuste spaarder over deze tweeledige impact van sparen bij Rabobank.be.

Rabobank investeert als groep in duurzame voeding. Meer bepaald in ondernemers die ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen toegang krijgen tot gezond voedsel; initiatieven nemen tegen verspilling van voedsel; en acties ondernemen om de gevolgen van voedselproductie op het klimaat te verminderen.

Omdat duurzame voeding de kern van de missie van Rabobank.be is, heeft Bowling Brands van de groenten van hier de helden van de campagne gemaakt. “Groenten zijn lekker en gezond, maar wekken weinig emotie op. Door er grappige figuren van te maken, communiceren ze op een natuurlijke manier met het publiek en kunnen ze de goede boodschap kracht bijzetten,” zegt Christophe Ghewy, creatief directeur van Bowling Brands.

Het is niet evident om een dergelijke missie te vertalen naar een korte boodschap voor de spaarder. Bowling Brands slaagde hier perfect in. Dit concept straalt niet alleen positivisme uit. Het vertaalt op een begrijpbare manier onze missie,” vult Kristel Dodion, marketing manager van Rabobank.be, aan. Deze boodschap is ook vertaald naar radiospots, een outdoor-, print- en een online campagne.

Credits:
Adverteerder: Rabobank.be
Contactpersoon: Kristel Dodion
Bureau: Bowling Brands
Strategie: Peter Van Wijnaerde, Gwenn Nevelsteen
Creatie: Christophe Ghewy
Project manager: Lies De Vos
Design: Nathalie Rijckoort, Sam Allemand
Productie: Beast animation
Sound Company: Geluidshuis