Onlangs besliste Rabobank.be om zich enkel nog te focussen op sparen. Beleggingen en fondsen worden niet meer aangeboden. Bowling Brands schreef hiervoor de nieuwe propositie en begeleidde de bank om dit verhaal te vertalen naar een nieuwe website en content-strategie. De volgende stap was om spaarders te overtuigen om een spaarrekening te openen bij een savings-only bank.
Bowling Brands ontdekte verschillende speerpunten die je spaarkracht kunnen versterken. Zo toont wetenschappelijk onderzoek aan dat je een spaarrekening best niet naast je zichtrekening zet. Als je krachtiger wenst te sparen, zet je je spaargeld beter bij een andere bank. In de eerste wave 1 testte Bowling Brands of deze insight resoneerde bij de doelgroep. Hiervoor werd - met succes - een wetenschappelijk experiment opgezet, waarvan de uitslag voor heel wat mensen een echte eye opener was. In de volgende wave wilden Bowling Brands en Rabobank.be deze insight vertalen naar een zo ruim mogelijk publiek. Geen experiment meer, maar een simpele vergelijking: je spaarrekening naast je zichtrekening plaatsen is zoals de kat bij de melk plaatsen. Je spaart krachtiger als je spaarrekening bij een andere bank staat en wie is er beter aangewezen hiervoor dan een savings-only bank, zoals Rabobank.be?
Deze boodschap is ook vertaald naar radiospots, een outdoor-campagne, een online campagne en native advertising.
Credentials
Adverteerder: Rabobank.be
Contactpersoon: Filip Brutsaert
Bureau: Bowling brands
Strateeg: Peter Van Wijnaerde (Bowling brands)
Creatie: Christophe Ghewy (Bowling brands)
Project manager: Lies De Vos (Bowling brands
Design: Antoine Martinon (Bowling brands)
Productiehuis: Czar (Lander Engels, Raf Wathion)
Sound Company: Sonhouse
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]