Bowling Brands en Rabobank.be zetten kat bij de melk

Crea / News

Rabobank BowlingOnlangs besliste Rabobank.be om zich enkel nog te focussen op sparen. Beleggingen en fondsen worden niet meer aangeboden. Bowling Brands schreef hiervoor de nieuwe propositie en begeleidde de bank om dit verhaal te vertalen naar een nieuwe website en content-strategie. De volgende stap was om spaarders te overtuigen om een spaarrekening te openen bij een savings-only bank.
Bowling Brands ontdekte verschillende speerpunten die je spaarkracht kunnen versterken. Zo toont wetenschappelijk onderzoek aan dat je een spaarrekening best niet naast je zichtrekening zet. Als je krachtiger wenst te sparen, zet je je spaargeld beter bij een andere bank. In de eerste wave 1 testte Bowling Brands of deze insight resoneerde bij de doelgroep. Hiervoor werd - met succes - een wetenschappelijk experiment opgezet, waarvan de uitslag voor heel wat mensen een echte eye opener was. In de volgende wave wilden Bowling Brands en Rabobank.be deze insight vertalen naar een zo ruim mogelijk publiek. Geen experiment meer, maar een simpele vergelijking: je spaarrekening naast je zichtrekening plaatsen is zoals de kat bij de melk plaatsen. Je spaart krachtiger als je spaarrekening bij een andere bank staat en wie is er beter aangewezen hiervoor dan een savings-only bank, zoals Rabobank.be?
Deze boodschap is ook vertaald naar radiospots, een outdoor-campagne, een online campagne en native advertising.

Credentials
Adverteerder: Rabobank.be
Contactpersoon: Filip Brutsaert
Bureau: Bowling brands
Strateeg: Peter Van Wijnaerde (Bowling brands)
Creatie: Christophe Ghewy (Bowling brands)
Project manager: Lies De Vos (Bowling brands
Design: Antoine Martinon (Bowling brands)
Productiehuis: Czar (Lander Engels, Raf Wathion)
Sound Company: Sonhouse