Bowling hertekent Rabobank.be 

rabobank

Crea / News

rabobankRabobank.be besliste vorig jaar om zich volledig te focussen op sparen. Door deze specialisatie kunnen ze een duidelijke marktpositie innemen en een meerwaarde geven aan hun klanten. Voorheen bood de bank ook andere producten aan, zoals beleggingen. Rabobank.be vroeg aan Bowling Brands om deze scherpere propositie door te trekken in heel de merkbeleving.
Eenvoud en spaarkennis blijven centraal staan. Ze worden verder uitgespit in de twee belangrijke pijlers van rabobank.be: content en digital. Rabobank.be heeft altijd als doel gehad om hun klanten te verrijken met objectieve en praktische content. Deze strategie blijft behouden, maar spitst zich nu nog meer toe op (de psychologie van het) sparen. Daarnaast heeft Rabobank.be in België geen kantoren. De website is dan ook het belangrijkste touchpoint van de bank. De evolutie van een online bank naar de spaarspecialist vroeg dan ook voor een doordacht nieuw webdesign en online strategie.
rabobank« Deze week vieren we een grote mijlpaal bij Rabobank.be. Bowling nam het voortouw van de nieuwe site (strategie en webdesign) en creëerde samen met Qite (functionele analyse en front end) een plan in overleg met onze Duitse zusterbank en het Utrechtse moederbedrijf, » zegt Filip Brutsaert, marketing manager van Rabobank.be.
« De vernieuwde site zal voortdurend evolueren. We houden de contentconsumptie en perfomance goed in de gaten. Samen met Multiminds ontwikkelde we immers een doelgerichte measurement-strategie. Alleen zo kunnen we blijven leveren wat onze klanten willen en een gepersonaliseerde (content-)aanpak voorbereiden voor elke klant. De beproefde kennisstrategie dwingt ons hier steeds de vinger aan de pols te houden, » zegt Peter Van Wijnaerde, strateeg bij Bowling Brands.
Ook de marketingstrategie zal de strategie verder uitdragen en versterken. Nu al realiseerde Bowling Brands in opdracht van de Rabobank.be een vernieuwde huisstijl en nieuwe televisiebillboards en ontvingen alle klanten een boek over de psychologie van sparen.
Credits:
Leading agency: Bowling Brands
Strategie: Peter van Wijnaerde – Bowling Brands
Creative director: Christophe Ghewy – Bowling Brands
Webdesign: Jan Sidgwick – Bowling Brands
Front end: Tom Van Humbeek - Qite
Functionele Analyse: Joris Boon - Qite
KPI plan: Siegert Dierickx - Multiminds