Bowling maakt brute radiospot voor Kanal-Centre Pompidou

Crea / News

bowlingBowling verzorgt de communicatie van Kanal-Centre Pompidou. Dit nieuwe museum voor moderne en hedendaagse kunsten in Brussel is gehuisvest in het magnifieke gebouw van de oude Citroën-garage. Een heel jaar lang zijn er verschillende expo’s in de  brute tentoonstellingsruimtes, zoals Citroën die heeft achtergelaten. Daarna gaat het museum dicht om het te renoveren naar een gebouw met een echte museuminfrastructuur.
Als titel voor dit tijdelijk jaar kozen Bowling en Kanal-Centre Pompidou voor Kanal Brut. Het verwoordt perfect de brute context van de verschillende expo-ruimtes. Voor de nieuwe expo, die start op 12 september, vulde Bowling het begrip ‘brut’ in met een brute radiospot. De radiospot blijkt alvast te brut voor cultuurzender Klara, die de spot niet stil genoeg vindt voor haar luisterpubliek.
De radiospot wordt aangevuld met een OOH-wave, televisiespot, print en online banners in herkenbare stijl. Bovendien prijkt op het gebouw zelf nog steeds de beschildering, K A N A L B R U T, die in het verlengde van de communicatiestijl ligt.




Credits:
Client: Béatrice Best - Yves Goldstein
Creative Director: Christophe Ghewy
Strategie: Gwenn Nevelsteen
Design: Jan Sidwick – Antoine Martinon
Project management: Marilyn Blondé
Geluid: Sonhouse
Beschilderingen gebouw: Urbana Project