Bowling verder in zee met Knokke-Heist

Crea / News

Young At Heart

Eind 2015 startte Bowling met de above merkstrategie voor Knokke-Heist: Young at Heart. Dit jaar is deze strategie verder vertaald in tal van key-visuals rond de belangrijkste trekpleisters van de badplaats en in swingende radiospots. Deze lopen momenteel op de radio.

In Knokke-Heist is iedereen juist dat beetje meer ‘Young at heart’. Zodra je de badplaats binnenrijdt, word je omhelst door de vakantiesfeer. Het is een plek waar de mensen uitbundiger zijn. Er wordt geflaneerd, geshopt, naar kunst gekeken en in stijl gezonnebaad. Om die typische sfeer van Knokke-Heist te verbeelden, realiseerde Bowling een herkenbare visuele beeldtaal met een knipoog naar de glorietijden van de Côte d’Azur, en met een hedendaags Belgisch surrealistisch sausje erover. De uitgepuurde illustratieve stijl is herkenbaar en laat ruimte voor suggestie. Iedereen creëert zijn eigen verhaal. In nauwe samenwerking met Luc De Groote, directeur marketing van Knokke-Heist, definieerde Bowling de belangrijkste trekpleisters van de badplaats en voor iedere activiteit werd een key-visual gemaakt: van shoppen en kunst tot onder meer gastronomie en strand. De beelden worden doorheen het jaar ingezet in magazines, outdoor en in social media. Ze nodigen de bezoekers niet alleen uit om Knokke-Heist te bezoeken, ze stimuleren ze eveneens om meerdere activiteiten van de gemeente te ontdekken.

De radiospots zijn een plezierig muzikaal momentje in het reclameblok, zoals een bezoekje aan Knokke-Heist dat in een stressvol leven ook zou moeten zijn. In het typische ratpack-sfeertje nemen Roel Vanderstukken en Rony Mosuse de luisteraars mee naar de rijkdom die Knokke-Heist te bieden heeft. De radiospots lopen tot en met 23 december 2016.

 

 

Credits:
Adverteerder: Dienst Toerisme Knokke-Heist
Klant: Luc De Groote, directeur marketing
Above strategie & creatie: Bowling
Radio: Sonicville
Illustratie: Charlotte Dumortier