bpost bank geeft klanten live advies

bpost kantoor

Communication / News

bpost kantoorbpost bank lanceert als eerste in België een testproject branch video banking. Via live videocommunicatie maakt de klant in het postkantoor rechtstreeks verbinding met een specialist hypothecaire kredieten. Het innovatieve project wordt gedurende zes maanden getest in zeven postkantoren. Daarna is een uitrol naar de rest van België mogelijk.

Bij ‘branch video banking’ wordt een videoconferentie opgestart tussen de klant in een postkantoor en een specialist hypothecaire kredieten die zich in het Brusselse hoofdkantoor van bpost bank bevindt. De dienstverlening kan gaan van het geven van advies, tot het behandelen van de aanvraag en het effectief verkopen van leningen. Alles gebeurt in een aparte, rustige ruimte waar de klant een professioneel videocommunicatiesysteem vindt met HD-scherm en -camera, een tweede aanraakscherm om samen documenten te bekijken, plus een scanner en een printer. Het uitwisselen van documenten of zelfs een contract afsluiten is dus meteen ook mogelijk. Het videogesprek start automatisch op basis van de afspraak in de agenda van de consulent. De klant hoeft niets te initiëren.

bpost bank is de eerste bank in België die dit innoverende concept ontwikkelt. In het Verenigd Koninkrijk werd branch video banking een tweetal jaar geleden geïntroduceerd. Britten beoordelen deze manier van communiceren met 4,5 op 5. Negen op tien (93%) zeggen het te willen aanbevelen aan kennissen en vrienden. “Videobanking laat ons toe om onze klanten op een snelle en efficiënte manier een gepersonaliseerd en duidelijk advies te geven. We kunnen hen ook nog sneller informeren of hun kredietaanvraag al dan niet aanvaard is,” aldus Frédéric Jonnart, directeur Marketing & Sales bij bpost bank. Het testproject gaat vandaag van start in zeven postkantoren: Brussel De Brouckère, Brussel Sint-Gillis, Waterloo, Willebroek, Vilvoorde, Maasmechelen en Jumet. Na een periode van zes maanden zal het project geëvalueerd worden, onder meer via een klantensurvey. Indien de evaluatie positief is, zal video banking verder uitgerold worden in het netwerk van postkantoren, ook daar waar nu nog geen hypothecaire kredieten worden aangeboden.

De nieuwe videodienst van bpost bank draait op de ‘Remote Expert for Retail Banking’ oplossing van technologiefabrikant Cisco. “Dankzij de kwaliteit van beeld en geluid wordt een videogesprek met onze remote expert bijna levensecht, alsof de hypotheekspecialist gewoon in hetzelfde kantoor zit. Met deze primeur zet bpost bank zijn innovatieve karakter kracht bij,” zegt Arnaud Spirlet, general manager van Cisco België.