Bpost neemt Relay en Press Shop over

News

Brievenbus Bpost

Bpost kondigt vandaag de ondertekening aan van een akkoord om de Belgische activiteiten van Lagardère Travel Retail over te nemen. Daarmee neemt het 220 verkooppunten van Relay en Press Shop over. De overname past in de groei- en diversificatiestrategie van Bpost: ze moet ervoor zorgen dat het bedrijf dichter bij zijn klanten staat en hun meer convenience biedt. Om deze transactie af te ronden moet Bpost eerst nog groen licht krijgen van de mededingingsautoriteiten.

Relay

In België is Lagardère Travel Retail actief in de proximity retail, onder meer in stations en op luchthavens, met vertrouwde merken zoals Press Shop en Relay, die het rechtstreeks beheert. Het bedrijf tekent ook voor de distributie van kranten en magazines naar ongeveer 5.345 verkooppunten, plus de losse verkoop hiervan. Tot slot rolde het onlangs ook een netwerk uit van ongeveer 735 punten voor de ophaling en de levering van pakjes, in België gekend onder de naam Kariboo! - en werkte het nog andere meerwaardeoplossingen uit voor e-commerce.

Logo Press Shop

Het netwerk van Lagardère Travel Retail en het huidige retailnetwerk van Bpost, met zijn postkantoren en PostPunten, behouden elk hun eigen kenmerken en productaanbod. Na de vereiste goedkeuring door de mededingingsautoriteiten zullen de partijen een franchise-akkoord sluiten voor het gebruik en de exploitatie van de merken van de groep Lagardère in België. "Deze overname geeft Bpost de mogelijkheid om zijn activiteiten te diversifiëren in een groeiende en rendabele business die een antwoord biedt op de nieuwe behoeften van de klant om steeds meer ‘proximity’ en ‘convenience’," besluit Koen Van Gerven, CEO van Bpost. "Bovendien zal het ons ook in staat stellen om beter te concurreren op de pakjesmarkt in België.”