Brand New Day Nederland en Dawn geven iedereen een extra pensioenpotje

Crea / News

Veel mensen staan er niet goed voor als het gaat om hun pensioen. Ook mensen die wél pensioen opbouwen, komen mogelijk toch tekort als ze later stoppen met werken. Dat komt omdat de dekking van ons stelsel om allerlei redenen onder druk staat. Toch bouwt vrijwel niemand extra vermogen op om het ontstane pensioengat te dichten. In de nieuwe campagne houdt Brand New Day Nederland de spiegel voor. Sander Schimmelpenninck is opnieuw de brenger van de boodschap. De campagne is gemaakt door Dawn, de productie werd verzorgd door het Belgische Czar.

Een A-merk met de mindset van een challenger

"Brand New Day is in de tijd van de woekerpolissen opgericht als een echte “challenger” die de consument veel beter en goedkoper wilde helpen dan de standaard pensioenverzekeraars," zegt Bas van Beusekom, CCO van Brand New Day. "Inmiddels zijn we marktleider op de particuliere pensioenmarkt, maar we blijven met ons DNA en onze groeiambities een challenger in hart en nieren. Gezien de actuele discussie over pensioenen en het grote pensioengat van veel Nederlanders is er voor ons nog voldoende ruimte om te groeien."

Activerend realisme

In de nieuwe campagne blijft Brand New Day haar DNA trouw. "Geen conceptuele taal en grote beloftes, maar mensen confronteren met feiten die ze begrijpen. We zeggen bewust niet wat mensen anders zouden moeten doen, maar gaan naast ze staan. En Brand New Day biedt een laagdrempelige oplossing. De nieuwe pay-off ‘Iedereen een extra pensioenpotje," vat dat heel goed samen. Als een gebalde missie naar heel Nederland, en toch klein en persoonlijk.’ vertelt Esther Overmars, strategy lead voor Dawn.

De campagne is te zien op televisie, online en te horen op de radio.

Credits

Klant: Brand New Day

Bureau: Dawn. A Springbok Agency.

Productie: Czar