Brandy maakt Radio 2 weer eigentijds

Crea / News

Radio 2 gaat opnieuw in zee met Brandy. De omroep stond voor de meest ingrijpende make over sinds meer dan een decennium. Radio 2 wil zich beter profileren als deel van de publieke omroep VRT, kreeg een nieuwe claim en wil aansluiting vinden bij een meer eigentijdse vorm van radio maken. De Brusselse brandingconsultant en jingleproducent Brandy kreeg de productie toegewezen. Het resultaat is te beluisteren via FM, DAB+ en online.

De uitdaging voor Radio 2 was groot en zelfs wat gewaagd. Door de toevoeging van “VRT” aan het logo slaat de zender een nieuwe weg in. En ook met de vormgeving wil Radio 2 nauwer aansluiten bij de sound van de hedendaagse muziekproductie en wil het de veranderende verwachtingen van de luisteraar beter invullen. Via een Europese competitie zocht de omroep een partner die de strategische keuzes weet te vertalen naar een efficiënte sonic branding.

“Het is een grote verandering. Maar de volledige Radio 2-staff is er zeer enthousiast over. De meest gehoorde reactie is dat deze jingles hun programma’s een frisse en coole sound geven. En tegelijk blijft het vertrouwd voor de luisteraar. Dit geeft Radio 2 een nieuwe dimensie,” vertelt Bart De Raes, verantwoordelijke vormgeving bij Radio 2.

“Het is een eer voor onze consultants en producers om zo’n belangrijke opdracht te mogen invullen,” zegt Diederik Decraene, managing director bij Brandy. “We kennen de zender heel goed en zijn blij de draad opnieuw te kunnen oppikken met Radio 2, Bart en zijn imaging team. Het resultaat is een eigentijds jinglepakket dat voldoende onderscheidend is ten opzichte van commerciële omroepen. Dat was een nadrukkelijke opdracht van Radio 2.”