Brecht Vanderstraeten

New kids in town

NEW KID_Brecht Vanderstraeten“Waar een gastcollege allemaal niet toe leiden kan. Het zat zo. Met mijn bachelor Journalistiek op zak volgde ik een stoomcursus van 10 maanden aan Thomas More: Digital Media Manager. Een van de gastcolleges daar werd gegeven door de mensen van The Fat Lady. Dat sprak mij meer dan aan. En zo zit ik waar ik nu zit.

Wat me enorm bevalt, is hoe de hybride aanpak van het huis – content meets advertising – aansluit bij mijn eigen achtergrond. Het is zowel bij content als bij advertising cruciaal nooit de taal, belangen en drijfveren van de doelgroep uit het oog te verliezen. Dat is een denkoefening die ik keer op keer graag doe.

Ik sta in voor het uitbouwen van de digitale poot van het werk voor onze klanten. Wat ik zo apprecieer aan dergelijke online projecten, is de eerlijkheid ervan: alles kan je tot op de komma meten, analyseren en bijsturen. Maar ik schuif ook graag aan bij het  redactieteam en de creatieven. Zo hadden we onlangs een pitch voor DNS, de verdeler van domeinnamen in België. Goed nieuws: we wonnen de pitch. Dat gaf, na lang brainstormen, veel voldoening…”