Brico & BricoPlanit lanceren trendmagazine voor badkamers

Marketing / News

Met de lancering van een nieuw medium willen de doe-het-zelf-ketens Brico en Brico Planit zich definitief positioneren als een referentie voor interieurinrichting binnen ieders bereik. De interactieve e-publicatie biedt een voorstelling van de verschillende producten, binnen een bepaalde context en met links naar de e-shop van de winkels. Het communicatiebureau advert’HYPE zorgde voor de inhoud en de digitale ontwikkeling van dit originele medium. Het tijdschrift wil een inspiratiebron zijn voor doe-het-zelvers en interieurontwerpers die op zoek zijn naar ideeën en naar kwaliteitsproducten die voor elk budget toegankelijk zijn.

Inspiratie voor uw badkamer

De badkamer: een plaats van leven en comfort, een plek waar we ons graag goed voelen, waar we voor onszelf zorgen. De lockdown weerhoudt sommige mensen er niet van creatieve ideeën te hebben en nieuwe producten te bedenken. De ketens Brico & BricoPlanit gaven daarom een digitaal tijdschrift uit dat speciaal gewijd is aan de interieurtrends van 2021. Van de redactionele tot de visuele aspecten biedt deze e-publicatie een aantrekkelijke inhoud van hoge kwaliteit waarmee u meteen aan de slag kunt in de badkamer. 

Van productcatalogus tot trendmagazine

Het magazine vertelt u meer over de interieurtrends van 2021, zoals de keuze voor natuurlijke en duurzame materialen, de plaatsing van groene planten om de ruimte vrediger te maken, niet te missen collecties, zoals het Napoli-assortiment. U krijgt zowel advies van binnenhuisarchitecten (zoals influencer Noémie Meijer), maar ook inspiraties van hier en elders, doe-het-zelftips om uw meubels gemakkelijk in elkaar te zetten of een aantal suggesties om uw waterverbruik te verminderen.Van vrijstaande baden tot inloopdouches, kranen tot vloerbedekkingen,… De producten zijn zorgvuldig geselecteerd op basis van de voorkeuren en wensen van de consument op het gebied van sanitair.

Een publicatie die zowel praktisch als mooi is

In de 90 bladzijden van het online magazine kunt u op een eenvoudige manier meer dan honderd producten ontdekken via de hyperlinks die u doorverwijzen naar de Brico & BricoPlanit e-shops. Dit medium, een ‘flip book’, maakt gebruik van het HTML5-formaat. Bovendien biedt de publicatie een 'lees'-optie voor slechtzienden dankzij de geïntegreerde 'text-to-speech'-technologie (TTS). Dankzij deze innovatieve manier kunnen de ketens via de e-publicatie een groter publiek bereiken. De nieuwe digitale editie van het magazine van Brico en BricoPlanit is beschikbaar op de websites van de twee ketens.

Credits

Klant: Brico & Brico Planit

Bureau: advert’HYPE

Managing owner: Florence Luycx & Julia Stocks

Account executive: Tamara Baudoin,

Creatief directeur: Joël Gaillard

Brico & BricoPlanit:

Marketing Director Brico – BricoPlanit – BricoCity: Britta Rym

Trade Marketing Brico: Marie Ruys

Trade Marketing BricoPlanit: Etienne Detry