Brico Cross brengt sponsorimpact in kaart


Marketing / News / Research

cyclingGfK Belgium bracht onlangs de marketing- en saleseffecten van sponsoring in het veldrijden bij Brico Cross in kaart. 46% van de Belgen zegt geïnteresseerd te zijn in cyclocross, 15% beschouwt zichzelf als echte fan. Deze laatste zijn voornamelijk mannelijk, zijn iets ouder en wonen in Vlaanderen.
Het onderzoek toont aan dat Brico Cross bestaat uit een aantrekkelijke reeks evenementen, waarbij 3 op de 4 cyclocrossfans deze wedstrijd volgen. In het algemeen kijkt bijna 1 op de 5 Belgen naar Brico Cross. Ze volgen het meestal via de televisie, maar 1 op de 10 fans gaat ook naar de live-evenementen om hun favoriet te ondersteunen. De data laten ook zien dat een samenwerking met Brico Cross een positieve invloed heeft op de sponsormerken. Zo is de bekendheid voor de sponsors van Brico Cross aanzienlijk hoger. Niet alleen kennen mensen het merk vaker, ook de consumptie van producten ligt hoger, wat een directe sponsorimpact op de verkoop aantoont. 68% van de Brico Cross-kijkers kocht de laatste 12 maanden iets bij Brico, in vergelijking met slechts 59% van de niet-kijkers. Bovendien beoordelen Brico Cross-kijkers de sponsors op een meer positieve manier (32%) dan de niet-kijkers (slechts 7%).
brico cross