Bridgeneers en Dikke gooien 130 kg passie in de schaal voor Limburg

Crea / News

Limburg op de kaart zetten als de ideale plek om te werken, ondernemen en innoveren. Dat is het doel van de nationale televisiecampagne die Bridgeneers vanaf maandag 29 november op Vlaanderen loslaat in opdracht van POM-Limburg. Lummense raprevelatie Dikke schreef de muziek voor de spot.

Limburg economisch versnellen, dat is de kerntaak van ontwikkelingsmaatschappij POM-Limburg. Dat de provincie over vele troeven beschikt, blijkt uit het aantal vruchtbare start-ups en opvallende innovaties waar ondernemers enthousiast hun schouders onder zetten. Om de competitiviteit van de regio aan te scherpen, zet POM-Limburg nu volop in op regiopromotie, en dat in de vorm van een nationale televisiecampagne.

Door de wind

Met ‘De toekomst waait het krachtigst in Limburg’ als frisse headline vormde de wind een inspiratiebron bij het draaien van de video. En dat is niet enkel te merken aan de krachtige droneshots die de provincie haast letterlijk in een versnelling brengen. Ook actrice Lily Joan Roberts trotseerde een opwekkende bries tijdens de opnames van de spot. Het resultaat is even sfeervol als zelfverzekerd. Daarvoor kon Bridgeneers rekenen op regisseur Willem Volker van productiehuis De Machine.

Dikke

De muziek nam Mohamed Eddahbi Agounad dan weer voor zijn rekening. Maar zeg gerust Dikke. Deze Lummense rapper schreef begin dit jaar geschiedenis toen zijn debuutalbum 130 Kilo vanuit het niets naar de allerhoogste positie in de Ultratop-hitlijst schoot. Dat deed geen enkele hiphopper in Vlaanderen hem ooit voor. Miljoenen Spotify-streams en een tweede album later is Dikke een gevestigde waarde in en buiten Vlaanderen. Maar de liefde voor Limburg, die is gebleven.

Uit de spot: “Zij voert het woord wanneer de visie daar is. Zij laat je zien dat elke droom het waard is. Blaast lucht, fris, alsof het maart is.”  

De televisiecampagne loopt vanaf maandag 29 november op Eén, Canvas, TVL en Kanaal Z.