De politie, uw vriend. Of toch niet altijd? Die ‘probleemjongeren’ waarover je zoveel hoort, zijn die écht zo’n probleem? En voetbalstewards zijn dat echt de vijanden van de supporters? Misschien ligt het probleem vooral bij de manier waarop die twee groepen naar elkaar kijken. Hoog tijd dus om elkaar beter te leren kennen én begrijpen. Daarom kwam communicatiebureau Bridgeneers op de proppen met een sensibiliseringscampagne voor IBZ (FOD Binnenlandse Zaken). Doel: het wederzijds respect tussen burgers en veiligheidsberoepen doen groeien. Of dat lukt, ontdek je in een reeks authentieke gesprekken. Voor de laatste aflevering keken voetbalstewards en supporters elkaar diep in de ogen.
Alles begint bij een goed gesprek. Daarom is een positieve, rechtstreekse dialoog onontbeerlijk. En dus zette de campagne al heel wat burgers en mensen die veiligheidsberoepen uitoefenen bij elkaar. Deze keer waren RWDM-supporters en -stewards aan de beurt om elkaar beter te leren kennen. Niet toevallig op 8 december: de ‘Dag van de Voetbalsteward’. Het werd een gesprek over het toenemend geweld en het takenpakket waarbij je het vertrouwen bij elke zin voélt groeien. En da’s een goede zaak. Want meer vertrouwen betekent meer respect. En dat zorgt dan weer voor minder agressie en geweld.
Ga niet op de vuist, maar voor het vuistje
De boodschap van deze campagne breng je liever niet hoogdravend en met het vingertje, maar herkenbaar en met de voetjes op de grond. Echte mensen, oprechte gesprekken en echte locaties: bij Bridgeneers kozen ze, samen met productiehuis De Mensen, voor de perfecte omstandigheden om dat respect te doen groeien. Daarnaast ging de campagne ook aan de slag met het universele symbool van het ‘vuistje’: de handdruk van de coronageneratie, maar ook het universele symbool voor respect werd de rode draad doorheen de sensibiliseringscampagne.
De rest van de reeks staat hier: https://www.besafe.be/nl/relatie-burger-en-veiligheidsberoepen/ken-je-de-veiligheidsberoepen
Credits
Concept en realisatie: Team Bridgeneers
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]