Bridgeneers en IBZ gaan voor #wederzijdsrespect
De politie, uw vriend. Of toch niet altijd? Die ‘probleemjongeren’ waarover je zoveel hoort, zijn die écht zo’n probleem? En voetbalstewards zijn dat echt de vijanden van de supporters? Misschien ligt het probleem vooral bij de manier waarop die twee groepen naar elkaar kijken. Hoog tijd dus om elkaar beter te leren kennen én begrijpen. Daarom kwam communicatiebureau Bridgeneers op de proppen met een sensibiliseringscampagne voor IBZ (FOD Binnenlandse Zaken). Doel: het wederzijds respect tussen burgers en veiligheidsberoepen doen groeien. Of dat lukt, ontdek je in een reeks authentieke gesprekken. Voor de laatste aflevering keken voetbalstewards en supporters elkaar diep in de ogen.
Alles begint bij een goed gesprek. Daarom is een positieve, rechtstreekse dialoog onontbeerlijk. En dus zette de campagne al heel wat burgers en mensen die veiligheidsberoepen uitoefenen bij elkaar. Deze keer waren RWDM-supporters en -stewards aan de beurt om elkaar beter te leren kennen. Niet toevallig op 8 december: de ‘Dag van de Voetbalsteward’. Het werd een gesprek over het toenemend geweld en het takenpakket waarbij je het vertrouwen bij elke zin voélt groeien. En da’s een goede zaak. Want meer vertrouwen betekent meer respect. En dat zorgt dan weer voor minder agressie en geweld.
Ga niet op de vuist, maar voor het vuistje
De boodschap van deze campagne breng je liever niet hoogdravend en met het vingertje, maar herkenbaar en met de voetjes op de grond. Echte mensen, oprechte gesprekken en echte locaties: bij Bridgeneers kozen ze, samen met productiehuis De Mensen, voor de perfecte omstandigheden om dat respect te doen groeien. Daarnaast ging de campagne ook aan de slag met het universele symbool van het ‘vuistje’: de handdruk van de coronageneratie, maar ook het universele symbool voor respect werd de rode draad doorheen de sensibiliseringscampagne.
De rest van de reeks staat hier: https://www.besafe.be/nl/relatie-burger-en-veiligheidsberoepen/ken-je-de-veiligheidsberoepen
Credits
Concept en realisatie: Team Bridgeneers
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]