Iedereen kent wel de uitdrukking "mens sana in corpore sano": een gezonde geest in een gezond lichaam. Maar volgens het departement Zorg en Bridgeneers is je gezondheid ook verbonden aan die van je huis - reden waarom ze een campagne creëerden rond ventileren en verluchten als een vast ritueel.
Welke reden heeft de gemiddelde Vlaming nodig om spontaan een raam in huis open te zwieren? Wat doet de nieuwsgierigheidsmeter stijgen en die van de binnenskamerse luchtvervuiling dalen? Bridgeneers bedacht dat er muziek zit in dagelijks je huis verluchten gedurende 15 minuten, en schakelde daarom de Koninklijke Harmonie Sint-Hilarius uit Bierbeek in. Samen met het Brusselsse productiehuis Les Mecs maakten ze een spotje voor sociale media waarin de harmonie "When The Saints Go Marching In" speelt. Daarnaast trapt Radio 2 vanaf maandag 20 maart de ‘Week van de gezonde binnenlucht’ af: in het programma "Goeiemorgen Morgen" peilt Peter Van de Veire of luisteraars ’s nachts met hun raam open of dicht slapen, waarbij hij tevens verwijst naar de tips en tricks op www.gezondbinnen.be. Op de website van Radio 2 kunnen luisteraars dan weer een quiz afnemen die duidelijk maakt hoe het gesteld is met de kwaliteit van hun binnenlucht, en bovendien wordt er dagelijks een item gewijd aan gezonde binnenlucht of een expert uitgenodigd in "Radio 2 Spits". Moest de boodschap dan nog steeds niet in elk huishouden zijn binnengewaaid... Dan zal een bijhorend campagnebeeld (in combinatie met een dagelijkse tip) op de sociale-mediakanalen van de Vlaamse overheid de klus wel klaren.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]