Bridgeneers laat Vlamingen schitteren in campagne EU-voorzitterschap

Crea / News

Tijdens een indrukwekkend openingsevenement in Mechelen trapte Vlaanderen het 6-maanden durende EU-voorzitterschap feestelijk af. En het moet gezegd: dat ging niet onopgemerkt voorbij. Naast de optredens op de Grote Markt vormden de festiviteiten in de Mechelse binnenstad de eerste fase van een stevige campagne die het Leuvense communicatiebureau Bridgeneers verzorgt voor Departement Kanselarij en Buitenlandse Zaken. Het doel: tonen dat Vlamingen Europa laten schitteren.

Naast de formele rol waarbij ons land de Europese agenda mee mag bepalen, is het EU-voorzitterschap voor Vlaanderen een uitgelezen kans om onze regio extra in de kijker te zetten binnen de EU. Én om het EU-debat in de Vlaamse samenleving levendiger te maken.

Inspirerende verhalen

Om die boodschap op een toegankelijke manier tot bij het grote publiek te krijgen, koos de Vlaamse regering voor de expertise van Bridgeneers. En zij kwamen op de proppen met een opvallende slogan, een visueel uitgesproken campagnestijl en 3 afgelijnde communicatiefases die vooral op televisie en social media uitgespeeld worden: na de eventpromotie die het EU-openingsevent in Mechelen onder de aandacht bracht, volgt een awarenesscampagne om de rol van Vlaanderen breed uit te dragen. In een laatste fase komt vooral de Vlaming zelf aan bod, met indrukwekkende en inspirerende verhalen.

Zie ons doen!

Alles draait rond de slogan Zie ons doen: een fiere en herkenbare uitroep die de Vlaming typeert. En dat we fier mogen zijn op wat we in Vlaanderen in huis hebben, bleek alvast tijdens het openingsevent van 6 januari. Bridgeneers creëerde er niet alleen de visuele inkleding voor (met onder andere banners doorheen de stad, grafiek en video rond het podium), maar gaf ook de promotiespot voor televisie mee vorm.

Datzelfde gevoel van trots is ook duidelijk merkbaar in de brede imagospot over het EU-voorzitterschap die zowel op televisie als op social media te zien is. In de spot flitsen indrukwekkende, verrassende en hartverwarmende voorbeelden van Vlaamse innovatie, verbinding en weerbaarheid voorbij. Opvallende prestaties van buitengewone Vlamingen die telkens met, voor of door Europa mogelijk worden gemaakt. Achter elk voorbeeld schuilt een reeks krachtige, kleine en grote verhalen die later in de campagne aan bod zullen komen. De soundtrack van de imagospot werd speciaal voor de gelegenheid gecomponeerd door Dirk Brossé.

En wie in onze 13 centrumsteden goed oplet, die kan zich laten verrassen door vloerstickers en de AR-beleving die daarbij hoort als je je smartphone erop loslaat. Een unieke en speelse ervaring waarmee je meer te weten komt over de Vlaamse projecten die de EU ondersteunt.

De imagospot bekijk je hier: