Bridgeneers lanceert nieuwe hero-story in Vlaamse EU-voorzitterscampagne

Crea / News

Het cliché wil dat elke steenrestaurator weleens een Michelangelo onder handen wil nemen. Al komt werken voor IPARC toch aardig in de buurt. Aan het woord zijn de experts van het International Platform for Art Research and Conservation. Erfgoed beschermen, bewaren en herstellen: voor hen is het een missie. Hun verhaal is slechts één van de vele Vlaamse succesverhalen uit de Zie Ons Doen-campagne van het Departement Kanselarij en Buitenlandse Zaken.  

Kunstverzamelaars en musea uit heel Europa komen naar Kampenhout voor de best mogelijke behandeling, restauratie en bewaring van hun collecties. Oude en moderne meesters, hedendaagse kunst, objecten in stof, steen of hout: de restauratoren van IPARC zetten hun tanden en vaste handen in de meest uiteenlopende stukken. Zo doen ze Europees cultureel erfgoed leven en herleven. 

Elk nieuw object daagt het IPARC-team uit om out-of-the-box te denken en kennis te bundelen. En dat doen ze niet enkel binnenskamers, maar ook over generaties heen. Zo betrekken ze stagiairs uit heel Europa en zelfs de VS. En ook hun klanten uit onder meer Frankrijk, Duitsland, Engeland en Nederland vormen een bont internationaal gezelschap. Een hero-story die precies past in de reeks portretten van Vlamingen die met inclusieve, innovatieve, duurzame of creatieve projecten Europa vooruit stuwen dus! 

In deze fase van de Zie Ons Doen-campagne geeft Bridgeneers een gezicht aan ambitieuze studenten, ondernemende vakmensen en inventieve wetenschappers. Van een monument voor mantelzorgers tot katoenen afdankertjes die high-end fashion worden. Van scorende piraten en het doen herleven van cultureel erfgoed tot een wijk die meer energie opwekt dan verbruikt. Meer voorbeelden van Vlaamse succesverhalen vind je op vlaanderen.be/zieonsdoen of via de socialemediakanalen van de Vlaamse overheid.