Brightfish maakt creatievere Dovy-spot, mét succes

Onlangs lanceerde Brightfish de 'creative upgrade' van de klassieke Dovy Keukens-spot in de bioscoopzalen, waarin Donald Muylle en Franky De Smet-Van Damme, zanger van Channel Zero de show stelen. Grappig, origineel en zot, zo omschreven de bioscoopbezoekers de Dovy-reclame al. Maar wat vonden mensen van deze nieuwe spot in vergelijking met de originele spot?
Samen met Profacts voerde de reclameregie voor bioscoopreclame een vergelijkende enquête uit bij 1000 Belgen. Uit de bevraging blijkt alvast dat iedereen de nieuwe spot creatiever vindt. 18-49-jarigen vinden de 'creative upgrade' zelfs 3 keer zo creatief als de originele spot. Mensen associeren de nieuwe spot duidelijk méér met positieve emoties en minder met negatieve emoties. Zo geven kijkers aan dat ze bij de nieuwe spot 11% meer blijdschap en 6% meer enthousiasme voelen. Meer nog, het onderzoek bevestigt dat meer positieve emoties leiden tot een hogere aankoopintentie. Bij de kijkers die de nieuwe spot als positief ervaren, is 24% geneigd om een Dovy Keuken aan te kopen. Bij mensen die de spot associeren met negatieve emoties, ligt de aankoopintentie bijna 2 keer lager. Binnen de gemiddelde leeftijdsgroep waar mensen zich een nieuwe keuken aanschaffen (30-39 jaar) zien we dat mensen niet alleen meer interesse hebben, de aankoopintentie stijgt met maar liefst 10% in vergelijking met de originele spot. De conclusie is duidelijk: bigger smiles zorgen voor bigger sales.
https://vimeo.com/184651063
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]