Brightfish stuurt AB InBev-team naar Cannes Lions

Awards / Media / News / People

image002Het Belgisch team voor de Young Marketers Competition is bekend: Josse Peremans en Alicia DuBois van AB InBev zullen ons land binnenkort vertegenwoordigen in Cannes. In een selectiewedstrijd organiseerde Brightfish samen met UBA en ACC de Masterclass Client Briefing. Het duo van AB InBev kwam hieruit met de sterkste briefing uit de bus.

Josse Peremans and Alicia DuBois

Josse Peremans and Alicia DuBois

« Op vraag van onze marketing directeur hebben we deelgenomen aan de competitie van Young Marketeer 2017 in Cannes. een organsatie van Brightfish, » zegt Josse Peremans, senior brand manager Jupiler bij AB InBev. « Alle deelnemers kregen eerst een Masterclass Client Briefing aangeboden door UBA, ACC en Brightfish. De wedstrijd bestond erin om een fictieve briefing te maken aan de hand van de 10 te volgen principes bij het schrijven van een perfecte briefing die we in de masterclass hadden geleerd. Hiervoor kregen we maar 24 uur de tijd, een race tegen de klok. Alicia en ikzelf kwamen als winnaar uit de bus. »

« Het is een hele eer om de Belgische (voor)selectie te winnen want de competitie was niet min, » zegt Alicia Du Bois, senior brand manager Leffe bij AB InBev. « We namen het op tegen andere teams van telkens twee personen van vooraanstaande bedrijven als Colruyt, Ikea, Unilever, Douwe Egberts en ING. Die sterke concurrentie maakt deze overwinning extra fijn. Het is ook uniek om je als professional eens te kunnen meten met andere marketers uit andere bedrijven of sectoren. Dat houdt ons scherp. »

De selectiewedstrijd bereidde hen grondig voor op hun opdracht in Cannes. Een topcreatie start namelijk met een perfecte brief. In Cannes zullen Josse en Alicia het moeten opnemen tegen andere teams uit de hele wereld om die ideale brief neer te schrijven en een product of dienst bedenken voor een non-profit-organisatie. De Young Marketers winnen niet alleen een felbegeerde plaats in de competitie, Brightfish zorgt ook voor vliegtickets en verblijf. Bovendien krijgen zij met het Young Lions festival pass toegang tot de meest inspirerende marketing cases en sprekers ter wereld.

Brightfish is de officiële Belgische vertegenwoordiger van Cannes Lions en organiseert dit jaar naast de Young Marketers Competition ook de Young Lions Film Competition voor jonge creatieven.