Bristol en MMBSY zetten eenoudergezinnen in het zonnetje

Crea / News

21 maart: de Dag van de Alleenstaande Ouder. De dag dat we de bijna 489.175 eenoudergezinnen in België eren. We vieren de successen van alle alleenstaande ouders, erkennen hun inspanningen en juichen hun harde werk toe. Om hen te eren, zetten Bristol en MMBSY deze superhelden extra in het zonnetje. Single Parent Ellemieke Vermolen stert voor de gelegenheid samen met haar zoon Noah in een hartverwarmende campagne. 

Uit onderzoek van Bristol blijkt dat 86% van mening is dat eenoudergezinnen meer geldzorgen hebben dan tweeoudergezinnen. Naast financiële kopzorgen geeft bijna 88% procent aan dat het voor alleenstaande ouders moeilijker is om de thuissituatie en werk te combineren. Ook single parent Ellemieke Vermolen herkent zich hierin: “De grootste uitdaging aan het alleenstaande moederschap, vind ik het nieuwe ritme zoeken. Je leven moet plots meer structuur krijgen. Wat er voor mij het meest veranderde, was dat ik fulltime moest gaan werken.” Veel alleenstaande vaders en moeders voelen dat ze in feite een dubbele taak te vervullen hebben, terwijl ze er alleen voor staan.

Vandaar dat de Dag van de Alleenstaande Ouder dé dag is om de kracht, de vastberadenheid en de prestaties van alleenstaande ouders te vieren. Ondanks het feit dat 84% van de respondenten aangaf dat alleenstaande ouders meer zorgen hebben dan tweeouder gezinnen, stelden ook 79% dat de kinderen zich geliefd of perfect gelukkig voelen. “Het verschil tussen alleenstaand ouderschap en traditioneel moederschap? Dat je veel bewuster meer quality time met je kinderen doorbrengt, omdat ze niet altijd in je buurt zijn,” aldus Ellemieke.

En om deze dag extra bijzonder te maken, kunnen alle ouders zichzelf én hun kinderen volgens de laatste kleurrijke trends in het nieuw steken. Bristol heeft toffe family sneakers op de markt gebracht en iedere volwassene die op deze dag een paar koopt, krijgt er gratis een paar kindersneakers bij.