Brocom en AddRetail hebben de juiste reflex, ook voor ondernemingen

Crea / News

Na de naambekendheidscampagne #ElkZijnVak in 2021 beïnvloedden Brocom en AddRetail in 2022 het gedrag van de particulieren door de makelaarsreflex te introduceren. Hoe? Door de makelaarsreflex vanaf 2022 duurzaam te laten aannemen door particulieren. Via hun campagne Tijden veranderen moedigen ze samen alle Belgen aan om actieve en positieve actie te ondernemen. En dit zonder de rol en expertise van ‘Je Makelaar’ uit het oog te verliezen.

Een bedenking, een vraag? Ben ik goed verzekerd? Even checken met mijn verzekeringsmakelaar, ‘t is zijn vak. Deze dynamische aanpak moet de klant dichter bij zijn makelaar brengen. Voor elke situatie, elk moment in het leven bestaat er een aangepaste oplossing en advies op maat. ‘Je Makelaar’ begeleidt zijn klanten bij elke verandering en staat aan hun zijde.

In 2023 beslissen Brocom en AddRetail om nog een stap verder te gaan met de makelaarsreflex. Ditmaal richten ze zich rechtstreeks tot ondernemers. Via een gerichte communicatiecampagne wordt er gefocust op de belangen van zelfstandigen en kmo’s.

Sinds 30 januari 2023 wordt er via een tv-spot van 20 seconden op addressable TV optimaal ingespeeld op de verwachtingen van de kijkers. De campagne mikt voornamelijk op professionals.

De digitale campagne gaat nog verder. Naast de reeds gebruikte sociale en digitale media wagen Brocom en AddRetail zich dit jaar ook aan podcasts op de grote luisterplatformen en op LinkedIn.

Tot slot staan er net zoals in 2022 elke maand thematische campagnes geprogrammeerd rond de verzekeringsdomeinen (leven en niet-leven) van elk segment. De eerste in de reeks, ‘Tijden veranderen’, rond het thema mobiliteit, ging in januari van start. Van deze maandelijkse campagnes is er ook een digitale versie. En die moedigt potentiële klanten aan om contact op te nemen met hun verzekeringsmakelaar via de website makelaarinverzekeringen.be. De campagnes maken deel uit van het marketingpakket van de makelaars.