Brocom verzekert zich bij AddRetail voor communicatie

Budgets / News

Brocom NLBrocom is een marketingplatform waarin makelaars, makelaarsfederaties (FVF en Feprabel) en de meeste Belgische verzekeringsmaatschappijen samenwerken om de makelarij te promoten en te versterken voor een optimale dienstverlening aan de consument. Brocom vertegenwoordigt 2500 onafhankelijke makelaars in heel België. Met een verzekeringssector die volop in beweging is, kiest Brocom voor AddRetail om zijn nieuwe communicatiestrategie te ontwikkelen en te implementeren. De doelstellingen? De naamsbekendheid verder boosten en de ‘broker reflex’ versterken. Annie Courbet, marketing & managing director van BROCOM: "We werken al twee jaar hard aan de naamsbekendheid van het merk. Vandaag willen we naar een hogere versnelling schakelen. We willen dat meer consumenten verzekeringsmakelaars in overweging nemen en we willen nieuwe klanten aantrekken. Daarvoor is een creatieve, effectieve en betekenisvolle communicatie onmisbaar. Met 2500 makelaars is het ook belangrijk om pragmatisch te handelen... AddRetail heeft ons overtuigd met zijn globale, end-to-end-aanpak die de opbouw van een sterke merknaam en het beheer van een netwerk combineert "

Frédéric van Dieren, voorzitter van BROCOM: "De verzekeringssector is positief aan het evolueren en we staan voor talrijke uitdagingen. Sinds de komst van Annie Courbet is er al veel werk verricht, zowel inhoudelijk als vormelijk. In samenwerking met de federaties FVF en Feprabel bedachten we de verzekeringsmakelaar van morgen en noemden we hem de ‘verzekeringsmakelaar 4.0’. In dit kader willen we onze makelaars aanmaoedigen om zich aan te passen en hen nieuwe instrumenten aanbieden. We willen hen positioneren als het beste antwoord op de verwachtingen van de consument met een persoonlijke aanpak als grote toegevoegde waarde. We waren opzoek naar een geschikt agentschap met veel ervaring dat in staat is deze specifeke problemen te begrijpen."
"Wij willen onze klanten begeleiden met een globale en operationele strategie om hun netwerk te dynamiseren en zinvolle communicatie creëren die hen de mogelijkheid biedt aanwezig te zijn in het dagelijkse leven van de consument," vult Myriam Blanpain, CEO van AddRetail, aan: "Ons doel is een combinatie van creativiteit, pragmatisme, imago en operationele deskundigheid. We zijn trots dat BROCOM ons gekozen heeft op basis van die criteria."