Brussels Airlines realiseerde in 2015 de grootste passagiersgroei uit haar geschiedenis. In totaal werden er 7,5 miljoen gasten verwelkomd aan boord, goed voor een stijging van 12,1 procent in vergelijking met 2014. Volgens de luchtvaartmaatschappij is de groei, die flink hoger ligt dan het Europese luchtvaartgemiddelde en de algemene passagiersevolutie op de Belgische markt, te danken aan de combinatie van attractieve prijzen en een goede service.
"Ons uitgebreid vluchtaanbod en onze nieuwe commerciële strategie worden door meer en meer klanten gewaardeerd," zegt Bernard Gustin, ceo van Brussels Airlines. Die nieuwe strategie laat passagiers de keuze hoe ze willen reizen en voorziet daarnaast in een expansie van het netwerk. 2015 was een belangrijk implementatiejaar van deze nieuwe positionering. "Met ons nieuw bodemtarief van 69 euro heen en terug bereikten we de meest prijsgevoelige passagiers. Ook dankzij ons groeiend netwerk van business én toeristische bestemmingen verleidden we meer klanten," verduidelijkt chief commercial officer Lars Redeligx. Zo breidde het Brussels Airlines netwerk uit met nieuwe vluchten naar Accra, Bremen, Tenerife, Gran Canaria, Billund, Zagreb, Bordeaux, Dubrovnik, Lourdes, St Petersburg, Calvi, Olbia en Ibiza.
Andere hoogtepunten waren onder meer de lancering van het nieuwe loyalty programma LOOP, de frequentieverhogingen naar de West-Afrikaanse landen die de Ebola crisis bedwongen, de toegenomen samenwerking met reisorganisatoren, de Tomorrowland campagne en het groeiende succes van de nieuwe lounge The Loft.