Brussels Airlines vliegt bumper aan bumper

Media / News

Brusels AirlinesHet digital media-agency blue2purple zet in op bumperadvertenties, het nieuwe formaat van Google, om de merkbekendheid van Brussels Airlines te vergroten. Het is volgens blue2purple de eerste campagne in België die werkt met de nieuwe reclamefilmpjes die te zien zijn op YouTube. Deze zeer korte spots van niet meer dan 6 seconden zijn aangepast aan de mobiele toestellen die een breed publiek zeer intensief gebruikt om zijn favoriete video’s te bekijken.

Bij het ontwikkelen van de bumperadvertenties had Google vooral generatie Y voor ogen, die meer reclame consumeert op mobiele dragers. Head of agency Google België Denis De Groote: “Bumperadvertenties hebben een maximaal bereik dankzij een efficiënte CPM en een zeer hoge frequentie. Op die manier slagen ze erin de bekendheid van een merk te vergroten.”

De uitstekende targeting, dankzij het formaat van de bumperadvertenties, ten aanzien van een steeds 'mobieler' publiek, heeft Brussels Airlines vleugels gegeven. De maatschappij is immers de eerste onderneming die zich aan het avontuur heeft gewaagd, legt Heidi De Cloet, online marketing manager bij Brussels Airlines uit: “Brussels Airlines wil de meest persoonlijke luchtvaartmaatschappij zijn, mensen samenbrengen en van reizen weer een plezier maken. Daarom is het voor ons ook belangrijk om met de juiste boodschap de juiste persoon op het juiste moment te bereiken. Hiervoor lijkt het formaat ‘bumper ads’ ideaal en complementair met het traditionele mediaplan.”

Het bureau blue2purple, dat al een partner van Google is in verschillende technologieën, kreeg de kans deel te nemen aan de “bètafase” van dit nieuwe formaat op YouTube.