Of het nu de Luikse of de Brusselse is, de wafel is de trots van alle Belgen. En om onze iconische wafel te eren, halen Quick en Happiness alles uit de kast met de Belicatesse: een stukje erfgoed dat goed smaakt, in beperkte oplage en vers uit het wafelijzer.
Een wáfelburger? Da’s iets waar alleen Quick mee op de proppen kan komen. Een smakelijk wafelbroodje met bbq-mayosaus en licht gezoete gekonfijte groene appeltjes op een bedje van gemengde salade, en niet te vergeten het 100% Belgisch rundvlees met een plakje cheddar en twee plakjes knapperige bacon. Het water loopt je in de mond.
Om deze twee iconische Belgische wafelsteden een sneakpeek te geven van de komst van de Belicatesse, gaat Happiness posters plakken in de straten en lanceert het een guerrilla-socialmediacampagne. Maar de Luikenaars en Brusselaars mogen op beide oren slapen: de Belicatesse is niet van plan om hun beroemde wafel van de troon te stoten! Nadien kondigt de televisie- en OOH-campagne deze nieuwigheid verder aan. De Belicatesse wordt een stukje erfgoed dat binnenkort via mond-tot-mondreclame België zal overnemen.
Credits
Client: Quick
Head of Marketing Quick: Dirk Lammens
Marketing Manager Quick: Jilze Gerritsen
Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles
Digital Marketeer Quick: Sophie Verschueren
Brand Activation Marketeer : Maxime De Vos
Agency: Happiness Brussels
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Associate Creative Director: Maxime Damo
Strategic Director: Frans Cuypers
Strategic Content Director: Wesley Roeland
Connectivity Planner: Khuslen Tsogbadral
Concept: Gil Gauniaux, Thibaut Castaing, Thomas Cappelle, Mathias Lemielle, Frederic Clarysse
Content Creative Director: Debby De Ridder, Jorrit Michiels
Content providers: Birger Morris, Brent Roofthooft, Sam Vervenne
Account Management: Aurélie Forissier, Yente Janssen, Barbara Devaux
Copywriter: Dee Verwaetermeulen, Sam Vervenne, Stéphane Opdenbosch, Hippolyte Messi Hermans
Head of Motion: Remke Faber
Motion designer: Arthur Nunes
Head of Design: Dries Lauwers
Design: Dries Lauwers, Lisa Leloux
DTP : Loïc Lenoble
Print Producer: Pascal Delfosse
Head of Production: Bart Vande Maele
Film & Photo Production : Foodphoto
Food Stylism : Foodphoto
Sound Production: Raygun
Retouche: Tom Vandewiele / Digital Imaging
Newsletter : Dignify
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]