Brusselse en Luikse wafels krijgen concurrentie uit onverwachte hoek

Crea / News

Of het nu de Luikse of de Brusselse is, de wafel is de trots van alle Belgen. En om onze iconische wafel te eren, halen Quick en Happiness alles uit de kast met de Belicatesse: een stukje erfgoed dat goed smaakt, in beperkte oplage en vers uit het wafelijzer.

Een wáfelburger? Da’s iets waar alleen Quick mee op de proppen kan komen. Een smakelijk wafelbroodje met bbq-mayosaus en licht gezoete gekonfijte groene appeltjes op een bedje van gemengde salade, en niet te vergeten het 100% Belgisch rundvlees met een plakje cheddar en twee plakjes knapperige bacon. Het water loopt je in de mond. 

Om deze twee iconische Belgische wafelsteden een sneakpeek te geven van de komst van de Belicatesse, gaat Happiness posters plakken in de straten en lanceert het een guerrilla-socialmediacampagne. Maar de Luikenaars en Brusselaars mogen op beide oren slapen: de Belicatesse is niet van plan om hun beroemde wafel van de troon te stoten! ​Nadien kondigt de televisie- en OOH-campagne deze nieuwigheid verder aan. De Belicatesse wordt een stukje erfgoed dat binnenkort via mond-tot-mondreclame België zal overnemen. 

Credits

Client: Quick ​ 

Head of Marketing Quick: Dirk Lammens 

Marketing Manager Quick: Jilze Gerritsen

Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles ​ 

Digital Marketeer Quick: Sophie Verschueren 

Brand Activation Marketeer : Maxime De Vos

Agency: Happiness Brussels ​ 

CEO & Strategic Director: Karen Corrigan 

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson 

Creative Director: Katrien Bottez

Associate Creative Director: Maxime Damo

Strategic Director: Frans Cuypers 

Strategic Content Director: Wesley Roeland ​ 

Connectivity Planner: Khuslen Tsogbadral ​ 

Concept: Gil Gauniaux, Thibaut Castaing, Thomas Cappelle, Mathias Lemielle, Frederic Clarysse

Content Creative Director: Debby De Ridder, Jorrit Michiels

Content providers: Birger Morris, Brent Roofthooft, Sam Vervenne

Account Management: Aurélie Forissier, Yente Janssen, Barbara Devaux 

Copywriter: Dee Verwaetermeulen, Sam Vervenne, Stéphane Opdenbosch, Hippolyte Messi Hermans ​ 

Head of Motion: Remke Faber 

Motion designer: Arthur Nunes

Head of Design: Dries Lauwers 

Design: Dries Lauwers, Lisa Leloux

DTP : Loïc Lenoble 

Print Producer: Pascal Delfosse 

Head of Production: Bart Vande Maele 

Film & Photo Production : Foodphoto 

Food Stylism : Foodphoto 

Sound Production: Raygun 

Retouche: Tom Vandewiele / Digital Imaging 

Newsletter : Dignify