Bubka belegt bij MeDirect.be

medirect.be

Crea / News

medirect.be
MeDirect.be werd kort voor de zomer een volledig Belgische online bank. Het wees tegelijk zijn communicatie toe aan Bubka, dat het vertrouwen van de Belg in het unieke aanbod online vermogensbeheer en beleggen van MeDirect.be moet uitdiepen om het marktaandeel uit te breiden. “MeDirect is de eerste echte FinTech-speler in België," verduidelijkt Raf Van Raemdonck van Bubka. “Beleggen zal in de 21e eeuw steeds meer gebaseerd zijn op informatietechnologie. Vandaag voelen veel Belgen zich aangetrokken tot het potentieel hogere rendement, maar hebben ze tegelijk koudwatervrees om echt de stap naar online beleggen te zetten. Emoties, onzekerheid, ongeloof, angst en risico-aversie zorgen ervoor dat we aarzelen om te kiezen voor de oplossingen van MeDirect.be.”
Bubka maakte een campagne die enkele vreemde excuses uitvergroot zoals twee linkerhanden, claustrofobie of allergie voor woorden die beginnen met een ‘B’. Om de Belg uit te dagen zich af te vragen wat hem nog tegen houdt om het beste uit zijn geld te halen. Zo laat Bubka de consument zelf ontdekken dat er voor deze emotionele barrières oplossingen zijn. Zoals het online vermogensbeheer en de kant-en-klare modelportefeuilles van MeDirect.be. De campagne loopt op 16m2-affichagenetwerk, radio, in print en online.

 

 
Technische fiche
Client: MeDirect.be
Agency: BUBKA
Account team: Sarah De Hondt, Michel Laukens, Raf Van Raemdonck
Creative direction: Adriaan Van Looy
Creatives: Katleen Boogaerts, Bart Klerckx, Stinus Van Grieken
Photography: Koen Demuynck
Radio production: Studio Helsinki
Graphic design en publishing: Stijn Lecomte, Erik Heylen