Bubka gaat futuristisch veilig voor Baloise Insurance

Crea / News

Baloise

Met het Autosalon als kickstart lanceert Bubka een campagne voor de vernieuwde autoverzekering van Baloise Insurance. De baseline? Voortaan wordt uw autoverzekering heel wat voordeliger als u investeert in extra veiligheidsopties bij de aankoop van een nieuwe wagen. Daarmee bouwt Baloise voort aan zijn imago van moderne verzekeraar.

"We stelden ons voor hoe family life er in de nabije toekomst zal uitzien," verduidelijkt Michel Laukens van Bubka. "Net als technologie in de wagen, zullen bijvoorbeeld ook robotspeeltjes gemeengoed zijn. Een robothond wordt mogelijk ons volgende huisdier. Met dit uitgangspunt realiseerden we een film waarin een wagen, dankzij de modernste safety features, probleemloos stopt voor een plots opduikende 3D-geanimeerde robothond en een spelend meisje. De productie is een echt 3D-hoogstandje."

De televisiespot loopt drie weken op alle nationale zenders en wordt versterkt met sponsoring. Parallel lopen online pre-rolls op YouTube, In-read video-advertising, Google display en Adwords. De campagne focust op awareness voor Baloise Insurance, maar leidt nieuwsgierige consumenten ook naar een simulator op berekenjeautopremie.be, waarop u te weten komt hoeveel uw verzekering precies goedkoper wordt.

Credits


Client: Baloise Insurance
Agency: BUBKA
Account team: Sarah De Hondt, Gauthier Roels, Michel Laukens
Creatives: Stinus Van Grieken, Katleen Boogaerts, Annemie Willems, Jurgen Verbiest
Graphic Design en publishing: Stijn Lecomte en Erik Heylen
AV productie: Uncle Bob & Digital Golem (3D) - director Jean-Louis Billard