Bubka geeft Bosto make-over

Crea / News

BUBKA_Bosto_makeover-banne_NL

Bij de meeste Belgische gezinnen staan er gemiddeld amper tien verschillende gerechten op het weekmenu. Die saaie gewoontes doorbreken is een geweldige kans voor een klant als Bosto, zo vindt Bubka, het reclamebureau van dienst.

 “Mensen zijn gewoontedieren," verklaart Raf Van Raemdonck, managing partner van Bubka. "Drukbezette VVA’s zijn zich bewust van het belang van een gezonde, gevarieerde en lekkere maaltijd voor het gezin, maar ‘time is poor’. Ze willen in minder dan 30 minuten een goede maaltijd op tafel toveren. Bosto kan hen daarbij helpen en voor variatie zorgen.”

Bosto is een merk van rijst. Rijst is een graan. Daar zit dus meer in. Samen met Bosto zag Bubka de kans om in te spelen op de hedendaagse 'health & natural'-trend: met granen van Bosto kan iedereen gezonde en gevarieerde maaltijden bereiden. Kortom: het weekmenu uitbreiden, gaat makkelijk en snel met de verschillende producten van Bosto.

Bubka bedacht meer bepaald een nieuwe campagne voor de line extensions die Bosto op stapel heeft onder het motto ‘Gezonde inspiratie voor lekkere variatie’. De campagne toont hoe je snel en makkelijk een gezonde maaltijd bereidt met Bosto, en hoe je je klassieke weekmenu een moderne en gezonde make-over kunt geven. De campagne is te zien in online video via Youtube en via banners. Ze wordt aangevuurd met Adwords, in combinatie met een activatie waarbij deelnemers een styling make-over en een kookworkshop kunnen winnen voor zichzelf en een vriend(in). De activatie loopt via 'on-pack'-wedstrijd, POS-display, site met data capture voor een wekelijkse ‘shopper alert’-e-mail inclusief make-over-recept, receptenfiches en day-to-day content op Facebook.

Credits

Client: Bosto

Agency: BUBKA

Account team: Sarah De Hondt, Tine Tas, Raf Van Raemdonck

Creatives: Stinus Van Grieken, Katleen Boogaerts, Stijn Lecomte

AV production: Studio BUBKA, ism Peeters Productions

Photography: Koen Keppens, Ann Vertriest (recepten)

Digital strategy & planning: We Are Digital