Bubka maakt een vuist tegen partnergeweld

stopgeweld

Crea / News

stoppartnergeweld
In opdracht van het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen onwikkelde Bubka een campagne tegen partnergeweld, gericht op jonge mannen tussen 18 en 25. Zij blijken immers bijzonder vatbaar te zijn om dader te worden van partnergeweld. “Dat partnergeweld niet toelaatbaar is, weten de meeste jonge mannen wel,” zegt Raf Van Raemdonck, managing partner van Bubka. “Maar echt iedereen kan in een situatie terechtkomen waar geweld niet meer veraf is. Het komt er dan op aan even na te denken voor je doet. Onze campagne wil op een eenvoudige manier duidelijk maken dat er altijd een alternatief is. Dat pauze de juiste reflex is.”
Bubka realiseerde drie korte, aangrijpende, clickable filmpjes rond verschillende vormen van geweld - fysiek, verbaal/emotioneel en seksueel. Net wanneer geweld nakend is, lijkt de videostream even te ‘haperen’, duikt het alombekende ‘loading’-wieltje op en verschijnt de boodschap ‘denk voor je doet’. De online video’s lopen in rotatie op Google Video en Facebook Video Ads. Mass targeted op jonge mannen 18-25, goed voor 5.000.000 impressies. De campagne wordt verder ondersteund met een website en PR. Facebook-pagina’s van organisaties die rond hetzelfde thema werken, pikken eveneens de actie op.
 



 
 
Credits
Client: Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen
Agency: BUBKA
Account team: Tine Tas, Michel Laukens
Creatives: Stinus Van Grieken, Marthijn Klopper
Video production: FrictionMedia