Bubka ondersteunt CAW’s
Omdat het leven niet altijd loopt zoals gepland, wil het CAW (Centrum Algemeen Welzijnswerk) er zijn voor mensen die het even moeilijk hebben. Of het nu gaat om relationele, financiële, juridische of familiale problemen, het CAW helpt. Je kan met hen praten via mail, chat of telefoon. Een afspraak maken om langs te gaan kan natuurlijk ook. In 2015 klopten ongeveer 97.000 Vlamingen aan bij een van de 11 CAW’s.
Ondanks de grote behoefte zijn te weinig mensen er van op de hoogte dat CAW kan helpen. Daarom ontwikkelde Bubka een campagne om het CAW beter bekend te maken bij het brede publiek. Zodat mensen vroeger de stap durven zetten naar hulp, voor de situatie erger en ingrijpender wordt. Want vaak zijn mensen al op hun kwetsbaarst vooraleer ze hulp vinden. Dat wil ook zeggen dat de hulpverleners vaak een intensiever traject moeten opzetten. Door mensen aan te zetten om vroeger de stap te zetten, kan er ook preventiever gewerkt worden.
Bubka realiseerde een televisiespot die krachtig is in al zijn eenvoud. Als het leven een doolhof is, is CAW er voor je. Met ongecompliceerde graphics wordt overgebracht in welke situaties je bij CAW terechtkunt. De spot loopt vanaf vandaag maandag 29 februari 2016 gedurende 2 weken op op Canvas en één. De campagne bestaat verder uit online video (prerolls op YouTube en VRT-websites), flanken van de bussen van De Lijn, affiches en Facebook video. En uiteraard ook de website www.caw.be.
https://www.youtube.com/watch?v=9c8utUPnYls
Credits
Client: CAW
Agency: BUBKA
Account team: Gauthier Roels, Michel Laukens
Creatives: Stinus Van Grieken, Annemie Willems, Sophie Lodewijks
Graphic Design, publishing & video animation: Stijn Lecomte en Erik Heylen
Audioproductie: Raygun