De voorbije weken maakten verschillende reclamebureaus, in samenwerking met hun klanten, persiflages op het kunstwerk met de banaan. Andere bureaus speelden samen met hun klanten in op de controverse rond chirurg Jeff Hoeyberghs.
Bubka bracht de twee nieuwsitems samen. Voor één post op social media. Niet om reclame te maken voor een klant of voor het eigen bureau, maar om een duidelijk standpunt in te nemen: Bubka walgt van Hoeyberghs’ uitspraken.
De post had een organisch bereik van een half miljoen mensen op Facebook. Meer dan 73.000 reageerden, deelden of liketen de foto. Reactie van het bureau: “Zelfs al bereikte de post maar één persoon, dan waren we nog altijd trots op het resultaat. Tenminste, als die persoon dan de chirurg zelf was.”
Credits
Agency: Bubka
CD: Ben Van Asbroeck
Creatie: Bob van der Meer
Creatie: Christophe Vanheygen
Social Expert: Mathy Rovillard
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]