De voorbije weken maakten verschillende reclamebureaus, in samenwerking met hun klanten, persiflages op het kunstwerk met de banaan. Andere bureaus speelden samen met hun klanten in op de controverse rond chirurg Jeff Hoeyberghs.
Bubka bracht de twee nieuwsitems samen. Voor één post op social media. Niet om reclame te maken voor een klant of voor het eigen bureau, maar om een duidelijk standpunt in te nemen: Bubka walgt van Hoeyberghs’ uitspraken.
De post had een organisch bereik van een half miljoen mensen op Facebook. Meer dan 73.000 reageerden, deelden of liketen de foto. Reactie van het bureau: “Zelfs al bereikte de post maar één persoon, dan waren we nog altijd trots op het resultaat. Tenminste, als die persoon dan de chirurg zelf was.”
Credits
Agency: Bubka
CD: Ben Van Asbroeck
Creatie: Bob van der Meer
Creatie: Christophe Vanheygen
Social Expert: Mathy Rovillard
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]