Buderus en viaVictor klimmen samen aan boord

Crea / News

Buderus viaVictorGeen verwarmingsmerk dat installateurs liever verkopen dan Buderus, naar het schijnt. Maar het merk geniet relatief weinig bekendheid bij het brede publiek. Bovendien kleeft er nog onvoldoende emotie aan de naam om echt mee te doen op het moment van aankoop. Een ideale springplank voor een brede awarenesscampagne, bedacht en gecreëerd door viaVictor.
De spot voor Buderus toont geen enkele component van de verwarmingssystemen, en speelt zich zelfs zo goed als helemaal buiten af, ver weg van de huiselijkheid waar de meeste verwarmingssystemen zo graag mee uitpakken. Strateeg Matthias Debruyn: “Een bewuste keuze. Buderus heeft er geen baat bij zomaar een variatie op hetzelfde thema te lanceren, en dan in het druk bevaren water van de concurrenten met meer naamsbekendheid terecht te komen. We moesten het expliciet over een andere boeg gooien.”
Creatief directeur Wout Neys: “Klopt. En alle puns terzijde gelaten, is de keuze voor een reportage over de kapitein van een vissersschip, een erg logische. Zo’n visser schept immers niet alleen garnalen uit de zee, die runt een bedrijf, investeert in technologie, denkt aan duurzaamheid, combineert de oude lessen van zijn vader met nieuwigheden ... Precies wat Buderus als merk ook doet. En dus een ideale opstap naar de claim “the expert’s choice”. Bovendien biedt het ruwe karakter van de koude, grijze Noordzee een uitstekend contrast tegen de warmte van thuis.”
Debruyn: “We willen de awareness-campagne graag ook als opstapje laten dienen richting het groeiende content-ecosysteem van Buderus. Daar wordt expliciet rond de Buderus-values gewerkt met artikels en verhalen die perfect passen in de eerste fases van de aankoopcyclus van verwarmingssystemen. We mikken erop dat Buderus mee op de tafel komt als optie bij een renovatie. Want dan klinkt de stem van de installateur erg luid, en die kiest graag voor het merk.”


Credits
Client : Buderus
Contacts : Koehler Leandra, Saeys Anne
Agency : viaVictor
Strategy : Matthias Debruyn
Creative director : Wout Neys
Account director: Ben Van Gils
Project manager : Liesbeth Buysse
Creation : Lynn Van Den Broeck, Caroline De Cock
Web design: Sander De Mol
Head of Digital: Thomas van Geel
Webdevelopment: Liesbeth Van Aerschot, Dimitri Leonidas, Laurent Constant Copy : Matthias Debruyn
Video Production Company: Czar.be
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Lander Engels
Post producer: Bieke De Keersmaecker
Director: Kenneth Mercken
DOP: Grimm Vandekerckhove
Monteur: Thijs Van Nuffel
Sound: Raygun
Music: Peter Baert
Grading: Olivier Ogneux
Online: Robin De Praetere
Photograpy: Joris Casaer
Photograpy assistant: Louis-Philippe Beauduin Retouches: Mieke Geenen