Budget Car Rental lanceert Bucketlist on a Budget

Marketing / News / Research

Budget Car Rental Ancient incas town of Machu Picchu. PeruEen onderzoek in opdracht van Budget Car Rental wijst uit dat een meerderheid van de Belgen (82,9%) een bucketlist heeft. Bovendien hebben twee op drie items (67,9%) te maken met reizen. De top items zijn: een wereldreis maken, een tropisch eiland bezoeken, de zonsondergang bekijken vanaf een ultieme locatie en een iconische plek bezoeken. Toch is meer dan een derde (37,9%) nog niet gestart met het realiseren van zijn of haar bucketlist dromen.

Het onderzoek werd in opdracht van Budget Car Rental uitgevoerd door 3GEM Research & Insights bij 1.000 Belgen. Het onderzoek werd uitgevoerd in mei 2017. Terwijl de meerderheid (57,3%) zijn bucketlist enkel in gedachten bijhoudt, vertrouwt drie op tien (31,4%) deze ook toe aan social media. Het afvinken van een bucketlist item wordt vaak (35%) via social media bekend gemaakt. De meeste mensen gaven aan zich voldaan, blij of trots te voelen na het afvinken van een item. Toch is meer dan een derde (37,9%) nog niet gestart met het waarmaken van zijn dromen. Bijna drie kwart van de respondenten (72,4%) legt hiervoor de schuld bij het prijskaartje. Toch spaart de helft (55%) van de Belgische respondenten voor zijn dromen, en spaart een kwart (26,5%) zelfs al langer dan 5 jaar.

Budget Car Rental wil aantonen dat een bucketlist niet enkel uit extravagante bestemmingen hoeft te bestaan. Er zijn ook prachtige plekken dichtbij huis om te ontdekken. Het autoverhuurmerk daagt mensen uit om een Bucketlist on a Budget op te stellen, achter het stuur te kruipen en zich te laten inspireren door eigen land en de rest van Europa.

Budget Car Rental wil het huren van een auto eenvoudig maken, waardoor mensen sneller worden verleid om de Bucketlist on a Budget te voltooien.