BURGER KING NEEMT GEEN RISICO’S IN CHARLEROI

4schools / Crea / News

Burger King blijft fors uitbreiden in België en Luxemburg. In het najaar van 2025 opent de fastfoodketen vijf nieuwe vestigingen, waaronder twee in de deelgemeentes van Charleroi: Marcinelle en Châtelineau. Met hun kenmerkende flame-grilled burgers brengt het merk heerlijke burgers naar Charleroi... én stijgt ook meteen de temperatuur in de stad. 

Om het nieuwe restaurant aan te kondigen verspreidden Burger King en Happiness brandblussers in Charleroi om de locals met een knipoog warm te maken voor de grand opening. De campagne liep ook met werfbanners rondom de nieuwe site, direct mailing in de buurt, en werd online ondersteund met OLVs en targeted ads. 

Bovendien kregen de eerste 100 klanten aan de Burger King Drive een brandblusser mee voor in hun wagen. Niet enkel een toffe gimmick, want volgens verkeersveiligheidsinstanties rijden veel Belgische bestuurders rond met een verlopen brandblusser. 

Credits:

​Client: Burger King

Head of Marketing: Dirk Lammens

Trade Marketeer: Camille Van Holzaet

Agency: Happiness

CEO & Executive Creative Management: Karen Corrigan

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson

Creative Director: Frederik Clarysse

Creatives: Jarne Eetesonne, Manuel De Vos

Account Director: Corentin Deneufbourg

Account Executive: Simone Garbar

Motion Design: Arthur Jeronimo Nunes

Design: Dries Lauwers, Karel Chanterie, Gita Krasznai, Emilie Wauthelet, Lore Snauwaert.

DTP: Loïc Lenoble 

Managing Director: Hans Smets

Strategic Director: Frans Cuypers

Business Director: Barbara Devaux