BURGER KING NEEMT GEEN RISICO’S IN CHARLEROI
Burger King blijft fors uitbreiden in België en Luxemburg. In het najaar van 2025 opent de fastfoodketen vijf nieuwe vestigingen, waaronder twee in de deelgemeentes van Charleroi: Marcinelle en Châtelineau. Met hun kenmerkende flame-grilled burgers brengt het merk heerlijke burgers naar Charleroi... én stijgt ook meteen de temperatuur in de stad.
Om het nieuwe restaurant aan te kondigen verspreidden Burger King en Happiness brandblussers in Charleroi om de locals met een knipoog warm te maken voor de grand opening. De campagne liep ook met werfbanners rondom de nieuwe site, direct mailing in de buurt, en werd online ondersteund met OLVs en targeted ads.
Bovendien kregen de eerste 100 klanten aan de Burger King Drive een brandblusser mee voor in hun wagen. Niet enkel een toffe gimmick, want volgens verkeersveiligheidsinstanties rijden veel Belgische bestuurders rond met een verlopen brandblusser.
Credits:
Client: Burger King
Head of Marketing: Dirk Lammens
Trade Marketeer: Camille Van Holzaet
Agency: Happiness
CEO & Executive Creative Management: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Frederik Clarysse
Creatives: Jarne Eetesonne, Manuel De Vos
Account Director: Corentin Deneufbourg
Account Executive: Simone Garbar
Motion Design: Arthur Jeronimo Nunes
Design: Dries Lauwers, Karel Chanterie, Gita Krasznai, Emilie Wauthelet, Lore Snauwaert.
DTP: Loïc Lenoble
Managing Director: Hans Smets
Strategic Director: Frans Cuypers
Business Director: Barbara Devaux
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]