Burger King: voor wanneer eerste campagne in België?

Crea / Marketing / News

Burger King Spot france

Het was een van de meest spectaculaire nieuwsberichten voor onze sector voor de afgelopen zomer: Burger King neemt het merk Quick over in ons land na een vergelijkbare actie bij onze zuiderburen vorig jaar. Voor de fans van Quick is het slecht nieuws, voor de adepten van Burger King een mooie verrassing. Quick's Giant en Magic Box verdwijnen, de beroemde Whooper mag binnenkort de hoofdrol overnemen.

In Frankrijk verloopt de reorganisatie razend snel en zijn al een vijftigtal restaurants heringericht. In 2017 moeten er dat 300 worden. Burger King startte er deze week op de nationale televisie een campagne. Daarin speelt het merk in op de ontdekking van het vuur door de mens in de prehistorie. Meteen de gelegenheid om te tonen hoe die 'per toeval' een stukje vlees braadt. Burger King wil daarmee beklemtonen wat zijn menu zo uniek maakt: het vlees wordt op vlammen gebraden. Op televisie duurt de spot 32 seconden, op het internet duurt hij - zoals zo vaak - langer.

Bij ons zou het merk pas over enkele weken of maanden communiceren over zijn aanpak. Het nieuws over de overname van Quick België raakte pas eind juli bekend: Groupe Bertrand kocht het merk van QSR Belgium, een onderdeel van Kharis Capital.

Quick werd in 1971 gestart door de groep GIB. De keten was meer zowat 35 jaar de concurrent bij uitstek van McDonald's in ons land.

Quick logos